Gå til innhold

Discovery 3-2009


Joakimp

Anbefalte innlegg

Får opp HDC fail og Transmission failure på min D3 2009. Går også lower suspension. Gir kassa girer som normalt og høres grei ut. Eneste er at ved manuell / sport kommer ikke dette opp i dashbord. 
 

quick fix eller verksted? 
 

alle tips taes i mot 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No joy med lader i dag. Men etter mange timer fikk jeg heller ikke ladet batteri fullt. Ser utvisning batteri er dårlig. Kan det forårsake denne feilen. Har ikke kode leser, så må på verksted for å få lest av. Noen i Gardermoen omr som kunne lest av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 18.29, Baklengs skrev:

Jeg hadde akkurat samme feilmeldinger på min, da var det bremselysbryteren som var synderen da denne går i samme krets som hdc, transmisson og suspension. Billig og rask fiks. 

Den sittet bak bremsepedalen? 

På 2.12.2019 den 19.51, SiggenRRC skrev:

Har en bremselysbryter, og annet snacks liggende her i Lommedalen om du tar turen :) 

Hva skal du ha for bryteren og hva bet har du liggende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at spenning har noe med denne feilen å gjøre - men for all det, det er sikkert mulig... 

 

HDC er vel også avhengig av ABS sensoren på hvert hjul. Disse _kan_ ryke, men har også opplevd ledningsbrudd mot disse.

 

Har også opplevd at HDC feil skyldtes brudd i kretskortet i midtkonsollet under HDC knappen. Da var det noen av knappene der som ikke responderte hvis jeg husker riktig. Det viste seg å være en indre bane i kretskortet som røyk (det skal være en første gang for alt), men kjapt fikset med en lask. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...