Gå til innhold

Trøbbel med justering av fuelling på P38 diesel


Alfanatiker

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

 

For noen måneder siden hadde jeg min P38 på verksted for å fikse lekkasje på dieselpumpen. Etter hva jeg forstod så byttet de et par pakninger på den.

I ettertid har jeg fått utrolig mye problemer med å starte bilen når den er skikkelig kald. Den starter hver eneste gang, men ruser seg opp til omtrent 2k og stopper etter typ 1 sek. Slik kan jeg holde på 20-30 ganger uten å få motoren til å holde seg i gang. Til det plutselig går, eller til jeg gir opp og må varme motoren på et vis.

 

Etter mye om og men fant jeg ut at fuellingen var på ca 16,50mg/str mens den skulle vært 5-6mg/str. Jeg går da ut ifra at det betyr den får for mye fuel? Dog forstår jeg ikke da hvorfor den stopper momentant når den er kald, men ikke om jeg starter den fra varm motor (etter en kjøretur eller ved hjelp av motorvarmer).

 

Jeg har nå kjøpt meg en Nanocom og har ved å løsne og dunke det øverste lokket bakover, nå i kveld fått nivået ned til ca 12,50mg/str. Men dette er jo fortsatt et altfor høyt tall. Om bilen kommer til å starte imorgen nå uten et par timer på motorvarmeren vet jeg ikke enda. Men jeg føler meg ikke så sikker på det.

 

Finnes det andre måter å få ned fuelling på?

Kan det være så at den midtre delen av pumpa er feilmontert (jeg leste noe om at denne også skulle kunne justeres ved å løsnes?), eller er noe på innsiden bøyd av verkstedet?

Endret av Alfanatiker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokket må justeres i lengderetning. Eg hadde akkurat samme symptom før eg klarte å justere til 5-6 mg.

 

Er vanskelig å få justert rett ,men det bare til å prøve å feile. Når eg endelig hadde rett verdi ble alt i orden.
 

5-6 mg/stroke på tomgang med varm motor.

 

 

Endret av atlgje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...