Gå til innhold

OBDII leser


Nils

Anbefalte innlegg

Vi har en Toyota, som drar litt på årene, men er egentlig veldig fin.... Det er en 07 RAV4, og fruen liker tryggheten med "4x4", istedenfor V60`en jeg har. Dog tuller denne litt for tiden, nå har jeg en feil på VSC og ABS, VSC er vist antiskrens, noe som igjen påvirker abs.... eller omvendt. Nå var hun uti grøfta forleden dag, skle ut når hun møtte en annen bil, men jeg kom greit opp igjen. Trykket på 4x4 knappen, og kjørte frem:) Lurer litt på om dette kan ha køddet litt til på abs sensorene, så tok de av og rengjorde på høyre siden, men varsel lampene kom fortsatt på.... 

 

Så, istedenfor å måtte dra til Toyota og betale masse for at de skal fortelle meg hvilken sensor som kanskje har tatt kvelden, hadde det vært greit å kunne gjøre dette selv? Noen som har forslag til en rimelig obdII leser, som ikke bare leser av motor temp etc? Kjøpte meg en fra ebay for noen hundre lapper, for moro skyld, men denne viser kun motor temp etc, leser ikke andre feilkoder.... 

 

Om noen også har vært borti samme problem på en toyota, og har forslag til feilsøking, blir jeg veldig glad:D Kan i samme slengen si at sikringer er sjekket, alt ok, eneste som ikke er ok er bakre høye bremselys, den over bakvinduet. Denne virker ikke.... ser at den har samme sikring som vsc og abs, kan det være at siden denne ikke virker så kødder den til resten???blush

InkedIMG_1746_LI.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...