Gå til innhold

D3 2006 - ønske om 3 blink og andre fremtidige softwareoppgraderinger i Østfold


runebelune

Anbefalte innlegg

Hei,

 

noen i nærheten med utstyr som kan bistå meg med å få 3 blink blinklys ved filbytte? Skal også installere ryggekamera og forstår at skjermen må programmeres til RRS for å aktivere annen inngang når den settes i revers. 
 

noen i nærheten som kan sånt(nærhet =Oslo,Akershus,Østfold)

 

Rune

Endret av runebelune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har f eks en IIDTool, må det kjøpes en lisens til din bil fra GAP. Tror det koster rundt 600kroner. 

 

Føler det blir gjentatt ofte, men er absolutt å anbefale eget diagnose verktøy. Du sparer det inn igjen om du har planer om å ha bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man også gjøre programvare oppgraderinger med IID eller er det er kun spesifikke verktøy man kan gjøre det med?

 

8 timer siden, Hanslr skrev:

Om noen har f eks en IIDTool, må det kjøpes en lisens til din bil fra GAP. Tror det koster rundt 600kroner. 

 

Føler det blir gjentatt ofte, men er absolutt å anbefale eget diagnose verktøy. Du sparer det inn igjen om du har planer om å ha bilen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull verdt! 
Spart inn gang på gang og igjen. 
D3 er jo en eldre bil blitt, og skal man skru/ reparere selv er det den beste investeringen man gjør. 
Samt at det er veldig gøy med live data/ mulighet for heving om man skal kjøre litt fortere enn 30 km/t på ugrei LR vei. Selvfølgelig ikke over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått ordna 3-blink på bilen sin da? Jeg har IID-tool og satt den til "enabled" under CCF-menyene, den oppdaterte bilen men det tok ikke effekt og jeg har fortsatt 1-blink. L320 dog, men det er vel samme bilen i anna innpakking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om inkompetansen, men om at man skal være klar over hva man styrer med ved slike endringer. 

Kan være greit å vite hva du skal gjøre om oppdateringen går til H... slik at du ikke ender opp med en murstein av en bil. For det blir fort dyrt og tar tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt til 3 blink og fått klokka i instr panelet, på min D3. 

Gikk veldig greit. 

Brukte nanocom. 

 

Endret av oggioffshore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg kjøpt GAP IIDTool:) Leser nå i manualen hvordan få 3blink med mer, men ble fort litt bekymret ift å oppgradere BCUen. I hvert fall for potensielle problemer hvis det går til skogs...Noen som har noen gode tips for å unngå problemene? Noen som har opplevd problemer? #nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D3'n drar røflig 20 ampere med tenning på. 

Eg bruker ctek sin 25a lader. Setter den bare i lade modus når eg gjør diagnose el oppdaterer. 

Den leverer jo 25 amp enten den står i supply el lade modus. Avhengig av hva batteriet trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...