Gå til innhold

2006 D3, stryk på zalotest


runebelune

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bilen siger litt og jeg testet å spraye på zalovann på kobling luftrøret på toppen av demperen. På venstre bak ble det mye bobler, er dette noe som er mulig å bytte voss koblingen eller må hele demperen bytte? Og hvis voss koblingen kan byttes er dette mye jobb, og kan den sitte så #¤()/ fast at den blir ødelagt og demperen må byttes? Damned if you do, and damned if you don't...

 

 

Takk for svar. Bilen skal på Strømmen bilverksted neste uke, men tenkte å bestille noen deler hvis det er nødvendig.

Endret av runebelune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss koblingene kan fint byttes mens demperen er montert litt knot er det selvfølgelig. Voss koblingen kommer du til med en 11 mm fastnøkkel. Du kan nok med fordel gå inn fra baksiden, altså fra brønnen der reservehjulet normalt er festet. 
 

De sitter ofte ikke så inn i **%%** heldigvis :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble løst i går. Byttet O-ringen på voss connectoren (Voss connector, var veldig vanskelig å oppdrive her i Moss) og Bilbutikk1 skulle ha 480,- for en. (14gærninger i UK).

Etter bytte av O-ring er zalotesten bestått.

 

Endret av runebelune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mener TESS selger voss fittings, 480 kr for den lille O`ringen er jo kriminelt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 11.07, runebelune skrev:

Ser jeg formulerte meg dårlig. 
det var Voss kobling som kostet 480 hos bilbutikk1.

 

betalte vel 14 krones hos Tess for O ringen, Tess her i Moss hadde ikke Voss kobling. 

 

Hva er dimensjonen på o-ringen? Tror jeg har samme problem på min, så tenkte å ta en runde og sjekke, men til 14 kroner stykk kan det være greit å kjøpe inn neste gang jeg passerer Tess, før jeg setter i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket og brukt silikon grease på mine. Har etterhvert hatt de av noen ggr. 

Man kan jo eventuelt kutte noen mm av røret, slikt at klem ringen får nytt tak. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...