Gå til innhold

To ulike d3-objekter


MaKi

Anbefalte innlegg

Prøvde akkurat denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=161047559

Turtallet var ujevnt og den lugga litt ved akselerasjon. Selger mente det kunne være manglende flushing. Hva annet kan det være? Virket ellers som et greit objekt, men stusset på at bakdørene ikke gikk opp når jeg låste opp, er det slik at det må trykkes to ganger? Funka for så vidt ikke da heller. Fikk god pris på innbytte men ikke helt go’-feelingen. 
Tenkte å sjekke denne i morgen. Ser mer vedlikeholdt og entusiast-eid ut. Får ikke byttet inn men regner med det blir greit å selge x3’en. 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=163763422

Endret av MaKi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, motom skrev:

Den siste er vel av sorten man absolutt bør vurdere. Flere ting i teksten som tyder på entusiastselger :)

Fikk det inntrykket, ja :) skal se på den i morgen. Da tolker jeg det litt som «den første er vel ikke nødvendigvis av sorten man absolutt bør vurdere»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med å kjøpe den første. Men den trenger trolig ny converter og et skikkelig oljeskift på kassen. 20.000,- + om du setter bort jobben.

 

Låsene er et problem som kommer med alderen. Børstene i elmotoren til låsekassen slites ned. Kan bytte bare selve motoren, koster 50 kroner på eBay. Eller ny låsekasse til 500-2000 kr pr stk. 

 

Ville ikke basert kjøpet utifra enkelt feil. Mer sett på helheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover ikke veldig bra at den ikke går bra samt at den har 50t km mer på telleren. Ikke nødvendigvis så galt med flere km men ville mye heller valgt en hvor du vet hva som er byttet av slitedeler og i tillegg virker som har vært eid av entusiast og gått 50t km mindre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første skal du kalkulere inn bytte av converter på som ett minimum. 

Låsekasser er bare å bytte, men går fort noen timer med jobb når man holder på. 

 

5setere er ofte mindre attraktive på bruktmarkedet, selv om man får litt bedre lagringsmuligheter baki til hverdags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal ha bilen en stund, så tenker jeg at å kjøpe bil med tanke på salg igjen er litt dumt. 
Jeg har syvseter, brukt et av setene en gang. Vi er 5, altså full bil i utgangspunktet, og syvseteren blei bare bonus. Kan ta med en kompis eller to til ungene. 
 

Den første, forhandleren har kanskje ikke det beste ryktet i byen? Og nummer to virker mer som en entusiast. 
Avhenger selvfølgelig av prisen man kan få bilen for da. 
Bare mine to cent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syvseter hadde kanskje vært kjekt en sjelden gang, men ikke avgjørende. Hadde inntrykk av at forhandleren var så ille. Men, liker ikke opplevelsen av at det er noe som ikke nevnes. Den første har autoconcept-forsikring, så kassa kan vel gå på den. Den siste gir absolutt et bedre inntrykk i tillegg til at rails hadde vært kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller bedt dem fikse det før du kjøper, men da er det nok ny konverter som må på plass for hvis de bare fyller på ett par tuber Dr.Tranny så er det bare å utsette problemet.

 

Å kjøpe såpass gammel D3 er ikke risiko sport men man må enten være forberedt på å skru en del selv (og påkoste den en del) eller så bør bilen være godt vedlikehold (og man slipper kanskje å skru så mye selv)... tenker jeg da :)

 

Endret av motom
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...