oterpoter Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Hei Jeg lurer på om noen vet om denne motoren som ligger ute på finn.no https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=162276940 jeg er på jakt etter en V8 som jeg kan smette inn i min Serie III exmil. Jeg er dog usikker på om jeg skal bytte motor fra 2.25l til en 3.5l V8.. Hva er smartest; å prøve å få mest mulig ut av originalmotor, eller å bytte ut til den V8. ? alle forslag mottas med takk! mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) Det er mye som kan gjøres med original motor V8 er gromt lydmessig men gir en del utfordringer ved montering.. Original motor kan trimmes med f.eks blyfri trimtopp, kvassere kamaksel, grenrør, større forgasser, elektronisk tenning osv. Og bytte ut sugerør-eksosanlegg med minst 2" helst 2,5" rør Jeg har foreløpig bare blyfri trimtopp på min, det gjorde mye med momentet i motoren. Men jeg ønsker fortsatt litt mer fres Har liggende manifold med toportet weber forgasser og kvassere kamaksel.. Men nå står bilen og støver ned på lager så det er nok lenge til noe av det blir montert dessverre... Endret 23. november 2019 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oterpoter Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 jeg har gått mye frem og tilbake med meg selv om jeg skal prøve å få så mye som mulig ut av motoren jeg har, eller om jeg skal bytte til V8. V8 er primært lyd...! samt effekten som økes. Jeg har funnet et selskap i UK som selger div som skal fobedre effekten https://www.automotivecomp.com/services/land-rover-products-and-services/ har regnet ut at for ca 25 000kr får jeg gjort mange forbedringer med original motor. Jeg har byttet til elektronisk tenning allerede, som fungerer perfekt. (lumenition) Jeg har demontert og satt sammen Zenith forgasseren, som ble godt rengjort, samt byttet pakninger og div som var nødvendig. Jeg har montert nytt eksosanlegg og eksosmanifold.. men fremdeles sugerør.... Nye tennplugger og high performance silicone lead set. Jeg har også byttet ut generatoren til en ny og mindre og moderne sak Jeg ser at det smarteste og kjappeste er nok å prøve å få mer ut av original motor. På motorvei klarer jeg faktisk å holde trafikken, og 80-90km/h med 255/75 - R16 dekkene, selv med militær kasse. Men det skal ikke alt for bratt bakke til før jeg er nede i 50-60km og sinker trafikken.. målet mitt er å klare å følge normal trafikk uten å sinke.. ikke lage en fartsmaskin Så her mottar jeg alle tips om forbedringer, og links til hvilke deler man med fordel bør anskaffe seg! mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Sivil kasse og trimtopp hjelper deg mye mot målet. Men nå har min gått som pickup mye før den ble parkert så den er jo en del lettere en original Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oterpoter Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 Sivil kasse er vel ikke så lett å få fatt i virker det som.. Trimtopp; hvor får man så fatt i en slik? jeg må uansett fikse lav kompresjon på stempel 3 og 4... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Hva med 200 eller 300tdi? Turbodiesel med mer enn nok kraft. Uansett motorvalg med økende effekt vil du raskt finne ut at girkassen gir før lav hastighet. Selv sivil girkasse vil gi for mye turtall. Du kan montere overgir, men jeg ville byttet girkasse til noe mer moderne, og utvilsomt en LT230 eller helst Borg-Warner fra en klassisk Range Rover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 kjøp hel bil av jermun og flytt over hele v8 pakka med gier bygde om serie bil på 90 talle alt fra rrc inkl fjærer og aksler ble en grom bil lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Har komplett RRC delebil som er kjekk å ha ved ombygging til åtter. Kunne vært gromt med 3,9EFI og automat på seriebil.men personlig synes jeg en litt kvikkere 2,25 passer best. Sist sommer kjørte jeg rundt uten tak og gikk på 1,2 på mila Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.