Gå til innhold

noen som kjenner til denne 3.5l V8 på finn?


oterpoter

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen vet om denne motoren som ligger ute på finn.no

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=162276940

 

jeg er på jakt etter en V8 som jeg kan smette inn i min Serie III exmil.

Jeg er dog usikker på om jeg skal bytte motor fra 2.25l til en 3.5l V8.. 

Hva er smartest; å prøve å få mest mulig ut av originalmotor, eller å bytte ut til den V8. ?

 

alle forslag mottas med takk!

 

mvh

 

Mathias

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som kan gjøres med original motor :) V8 er gromt lydmessig men gir en del utfordringer ved montering.. Original motor kan trimmes med f.eks blyfri trimtopp, kvassere kamaksel, grenrør, større forgasser, elektronisk tenning osv. Og bytte ut sugerør-eksosanlegg med minst 2" helst 2,5" rør :) Jeg har foreløpig bare blyfri trimtopp på min, det gjorde mye med momentet i motoren. Men jeg ønsker fortsatt litt mer fres :rolleyes: Har liggende manifold med toportet weber forgasser og kvassere kamaksel.. Men nå står bilen og støver ned på lager så det er nok lenge til noe av det blir montert dessverre...

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått mye frem og tilbake med meg selv om jeg skal prøve å få så mye som mulig ut av motoren jeg har, eller om jeg skal bytte til V8.

V8 er primært lyd...! samt effekten som økes. 

 

Jeg har funnet et selskap i UK som selger div som skal fobedre effekten

https://www.automotivecomp.com/services/land-rover-products-and-services/

 

har regnet ut at for ca 25 000kr får jeg gjort mange forbedringer med original motor.

 

Jeg har byttet til elektronisk tenning allerede, som fungerer perfekt. (lumenition)

Jeg har demontert og satt sammen Zenith forgasseren, som ble godt rengjort, samt byttet pakninger og div som var nødvendig. 

Jeg har montert nytt eksosanlegg og eksosmanifold.. men fremdeles sugerør.... 

Nye tennplugger og high performance silicone lead set. 

Jeg har også byttet ut generatoren til en ny og mindre og moderne sak :)

 

Jeg ser at det smarteste og kjappeste er nok å prøve å få mer ut av original motor. 

På motorvei klarer jeg faktisk å holde trafikken, og 80-90km/h med 255/75 - R16 dekkene, selv med militær kasse.

Men det skal ikke alt for bratt bakke til før jeg er nede i 50-60km og sinker trafikken.. 

målet mitt er å klare å følge normal trafikk uten å sinke.. ikke lage en fartsmaskin :)

 

Så her mottar jeg alle tips om forbedringer, og links til hvilke deler man med fordel bør anskaffe seg!

 

mvh

 

Mathias

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 200 eller 300tdi? 

Turbodiesel med mer enn nok kraft.

 

 

Uansett motorvalg med økende effekt vil du raskt finne ut at girkassen gir før lav hastighet. Selv sivil girkasse vil gi for mye turtall. Du kan montere overgir, men jeg ville byttet girkasse til noe mer moderne, og utvilsomt en LT230 eller helst Borg-Warner fra en klassisk Range Rover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp hel bil av jermun og flytt over hele v8 pakka med gier bygde om serie bil på 90 talle alt fra rrc inkl fjærer og aksler ble en grom bil lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...