Gå til innhold

Freelander 2 Gløderele' ?


Tom Rauø

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet lite om hvor glødereleet sitter, men generelt sett så er de fleste pluggene døde når bilen har rundet 200.000km. 3 av 4 var døde når jeg skiftet på min. Innsugsmanifold må av for bytte, og da bør du ha nye pakninger til denne liggende. Ellers så er glødetiden på FL2 noe kort. Glødelampa kan kanskje blinke i et sekund ved -5 grader, men starteren slår inn med en gang. Ofte løses dette ved "dobbeltgløding". Da kjører du startsyklus uten å tråkke inn clutch/brems først, for så å "skru" av og kjøre ny startsyklus.

Hva er symptomene dine? 

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det står i sikringsboksen i motorrommet

 

Mener sikring F1 og F4 var til gløding på tidlige FL2. 

Releet husker jeg ikke posisjon på, men tror det står i lokket

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at releet heter R114 på skjemaet

 

Tahe first and easiest step would be to check the 'Glow Plug' fuse, FE4 in the engine compartment fusebox. Also check that the 'Glow Plug' relay R114 is energising

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Etter flere forsøk og veier å se og kikke etter hvor dette relet er fastskrudd så er jeg like blank.

Jeg tenker at jeg overser det for at sitter for mitt i glaninga- men slik er det.

 

Om noen allikevel skulle ha forklaringen nøyaktig hvor det sitter så hadde det vært gull.

 

Takk takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har du funnet hvor releet er montert?

På min MY11 mangler alle sikringer og releer som er relatert til glødingen, og som iht. manual og bok skal være i sikringsboksen i motorrommet. Har feilmelding som stadig kommer tilbake, og som relaterer seg til glødingen. Og har da bestilt nye glødeplugger og rele/modul, i et forsøk på å finne løsningen. Men om man ikke kan klare å finne ut hvor tingene er, blir det fort litt vanskelig blush Ser det er montert noe elektrisk bak veggen til motorrommet, der hvor viskermotoren også er montert, men litt for mye å demontere bare for å se hva det er. Men er det noen som kan huske å ha lest noe om at det er her glødereleet skal være? Det som er merkelig er at alle sikringene også mangler i fra sikringsboksen, selv om det står i lokket at de skal være der. Mulig eg nå har funnet årsaken til feilmeldingene:lol: (har sjekket, og det er heller ikke ledninger inn på undersiden der hvor det skulle ha vært noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 21.39, Tom Rauø skrev:

Hei.

Hvor er gløderele' plassert ?

 

Setter pris på bilde eller enkel beskrivelse.

 

Takk takk :)

Eg to steget ut i den store verden, og meldte meg inn i det Engelske forumet Freel2.com. Fikk hurtig svar om at releet skal være bak veggen til motorrommet.

Det er tydeligvis noen biler som har 5V og andre som har 12V glødesytem. De med 5V har gløderele (Control module), og de med 12V har vist ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...