Gå til innhold

Defender 110, ombygging fra varebil til 9 seter


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat kjøpt en pen Defender 110 2005 modell som har gått kun117k. Den var opprinnelig varebil og har vært uten skilter de site 3-4 årene. Det er nå montert baksete + 2 benker bakerst så totalt 9 seter.

 

Jeg skal til biltilsynet for registrering og ser etter dokumentasjon, et CoC dokument og typegodkjenning. Jeg har mailet Glenn i Jaguar Land Rover om dette, men har ikke fått noe svar.

 

Bilen ble levert ferdig montert med vinsj fra Bilia. 

 

1. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i CoC dokument og typegodkjenning?

2. Er det noen som vet hvordan dokumentasjon jeg trenger for vinsjen?

 

Håper det kommer noen fine innspill her inne :)

Skjermbilde 2019-11-21 kl. 16.19.26.png

Endret av Fredenskonge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omregistrerte min DCPU fra 3 til 6 seter. Hadde COC og kopi av papirer på tilsvarende bil godkjent som 6 seter, men det ble litt diskusjon om jeg skulle få godkjent med 3 sitteplasser foran. Men de ga seg og gjorde et "vedtak" om det var ok. COC fikk jeg fra Land Rover/Jaguar Norge etter litt om og men fordi bilen min fantes ikke i SVV sitt system. Endte med at vi måtte få bekreftelse fra Land Rover i UK på bilen var den den var. Litt merkelig i og med at bilen er solgt ny i Norge.

Har du vinsjfanger som bygger mer enn orginalfanger så bør/skal denne stå innført i vognkort fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...