Jump to content
LRforum
lafterolf

Svindler på Finn

Recommended Posts

Har du brukt kredittkort for å backe Vipps er du kanskje omfattet av kreditkortssikring uansett? 

(Prøvde å sjekke, men er sannelig ikke sikker på hva som gjelder der.)

På 22.11.2019 den 21.05, lafterolf skrev:

Da har det kommet et sporingsnr. Riktignok ikke registrert enda, så jeg krysser fingrene.

:)

Hvis du sender meg det på PM, kan jeg sjekke litt for deg.

2 timer siden, lafterolf skrev:

Vipps er nok knyttet til vanlig bankkort.

Du kan også bruke kredittkort i Vipps.

46 minutter siden, Stig skrev:

Du kan også bruke kredittkort i Vipps.

Det skal ordnes før neste handel.;)

Men kan kredittkortselskapet gjøre noe på privathandel?

...eller så er det en sånn en som kommer... Det er jo teknisk sett ei motorsag... :D

image.png

On 11/25/2019 at 1:32 PM, lafterolf said:

Det skal ordnes før neste handel.;)

Men kan kredittkortselskapet gjøre noe på privathandel?

Kan hende at det må være en såkalt "profesjonell partner" på den andre siden av bordet. <_<

(Etter det jeg kan se gjelder ikke det ved paypaltransaksjoner....  men hvor lett det er å nå gjennom er nå en helt annen sak. )

https://www.abcnyheter.no/penger/2014/02/13/193442/svindlet-slik-far-du-tilbake-pengene

Jeg har iallfall blitt lurt på nett av en storefront hvor jeg ikke fikk pengene tilbake fra selger, men gjennom klage til Visa. Jeg måtte legge ved transaksjonsdata, samt klagekoppier. Aner ikke om storefronten var laget av en "profesjonell" eller om det var en privat luring bak... 

Er bankkortet ditt et visakort er det i teorien alltid visa som brukes på netthandel (aner ikke om Vipps sorterer under netthandel, det hadde jeg tatt med dem). Vipps er vel backet av DNB, så det bør være en del forbrukersikring innebygd. 

Hadde jeg fått en slik som Trond har avbildet ville jeg nok ikke klaget men kjøpt en til .

På 22.11.2019 den 9.54, lafterolf skrev:

Han er innesnødd på en hytte i Veggli og blir hentet på snøscooter i løpet av helga. 

Når du ser i bakspeilet, Tenkt tanken at hele historien var sann. Nå har du saga og den ser fin ut.

Det er ikke alltid ting går helt som man hadde tenkt, selv om intensjonen er der, og den er god.. tenker da på selger( og kjøper )

Mvh Brage