Jan Espen Posted November 20, 2019 Share Posted November 20, 2019 Sliter med å få motoren på min Td4 driftsvarm no på vinteren. Webasto tilleggsvarmer fungerer som den skal, men eg lurer på om termostaten står open heile tida. Er dette et vanlig fenomen på disse? Quote Link to post Share on other sites
Mr Rover 75 Posted November 20, 2019 Share Posted November 20, 2019 Jepp, ikke uvanlig at termostaten står stuck open når disse begynner å dra på åra. Har hørt at det er endel arbeid involvert for å skifte denne, men det går vel mest på tid og tålmodighet. Et alternativ er å installere en termostat rett i slangen. Tror du finner mange svar om du googler litt. Her har du en diskusjonstråd som gått litt langt: https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=68468&highlight=M47R+thermostat Samme motor i R75, så dette gjelder og FL med TD4. Happy reading Quote Link to post Share on other sites
Jan Espen Posted November 21, 2019 Author Share Posted November 21, 2019 Då har eg nok rett i min mistanke om at termostaten står åpen. Har vært borti det på BMW før. Har ny liggende så da er det bare å hive seg i det Quote Link to post Share on other sites
telindnor Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 På vår går tempen til 1/4 ca. Det betyr litt for kald kupé, og eberspracheren går ganske mye og ofte. Hvordan oppleves din? Mistenker også termostaten, men jeg mener min ble byttet for noen få år siden... Quote Link to post Share on other sites
Jan Espen Posted December 8, 2019 Author Share Posted December 8, 2019 Oppleves på samme måte når det er kaldt. Over null grader kan temperaturen nærme seg normalen. Har dekka heile radiatoren med papp inntil videre og det hjelper Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts