Gå til innhold

Disco 2 instrument panel...


Freeskiing

Anbefalte innlegg

Hei! 

Mitt instrumentpanelet tuller veldig. Alt lyser. Bilen har pr. Dags dato 0 feilkoder da den jobbes på og alt er slettet. Kjørte her om dagen rundt kvartalet og ingen lamper, alt normalt. Hatt ut ecu fra motoren, ingen oljetilførsel til den heller. Nullstilt bilen med + og -. Stått både med og uten strøm, og til lading. Ecu/bcu ved passasjerside er tørt og fint. 

Ingen sikringer er gått. 

Hadde en tråd på de på landyzone og de der peker på feil på selve clusteret og at dette må byttes.. Hatt det ut og ingen brudd eller dårlige koblinger så selve kretskortet kan selvsagt ha en vakkelkontakt el. Noe slikt.. 

 

Noen tips.. Bilen skal snart på EU men går jo ikke med instrumenter som er helt bananas.. Dvs bare lyser.. alle funksjoner er til info også ok... Tips.. 

IMG_20191119_190444.jpg

IMG_20191110_195601.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Får ikke bukt med dette problemet.. 

Jeg renset hele kretskortet I går, og la det i tørkeskap. Gikk ut etter 6t monterte og alt ok. Blinklys indikator funker egentlig bare en gang, men lyser lø utsiden. 

I dag ser det slik ut igjen, bilen går.. 

Jeg har nappet i ledninger og ikke noe er løst. Jordingen som sitter i veggen på venstre side er helt fin, stram og ren. 

Det snakkes om et jordingspunkt til under bremse pedalen.. Men denne kan jeg ikke finne.. Andre jordpunkt nedi der? 

IMG_20200117_084136.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, YMK skrev:

Hvilket diagnoseverktøy bruker du?

Bruker Lynx Evo BT. Har kontroll på evt feilkoder. Det som er merkelig er at innimellom er alt ok.. Mens plutselig ser der slik ut som på bildet.. Alt som lyser her nå er ikke pga noe feil der det prøver å indikere. 

4 minutter siden, lafterolf skrev:

Bak hanskerommet er det en svart boks. BCU. Sjekk om det er irr i kontakter der.

Lekkasje fra frontrute renner inn i boksen.

Ja, den er ikke tatt ut ennå.. Har hatt ut både sikringsboksen og renser tørket, (så ikke så ille ut) jeg får hoppe på BCU boksen på andre siden da.. Se om det er noe der.. Tror ikke selge instrumentpanelet er skylda.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er instrumentfeil i mine øyne. 

Kan du ikke bytte med en venn, eller få tak i brukt, og så se om problemet forsvinner.

Bør ha instrument med lavere kilometer enn dagens om du skal bytte på lang sikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt krise egentlig. Altså dette er fluss rester fra loddingen, og dette burde absolutt vært vasket vekk under produksjon. Nå har jeg vasket dette med riktig stoff og det er tørket i tørkeskap.. Allikevel kan baksiden være dårlig. 

 

Prøver å tørke BCU litt eller sjekke oppi der, men mener jeg har sett oppi der før uten å finne noe tegn til fuktighet.. 

Får prøve å finne et instrumentpanel å bytte med for å teste.. kjenner ikke noen som har noe liggende akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...