Gå til innhold

Valgets kval


tele109

Anbefalte innlegg

15740822565497749981137828059415.jpgStartet her om dagen med vinterprosjet.

En 110 hcpu fra 1993.

Blir nye fjærer, bremser, hjullager, regreim , eksos, radiator og ledningsnett.

 

Problemet er selvfølgelig rust. Både ramme og torpedovegg. Utriggere på ramma er dårlige, forsåvidt ikke noe problem, men har mistanke om kraftig rustangrep innvendig i selve ramma.

 

Torpedoveggen har også tildels mye rust, både rundt luftelukene, fotbrønnene og hjørnestolpene.

 

Planen var egentlig å kjøpe ny ramme og torpedovegg, men fikk ca pris fra Danmark, levert på Notodden. Måtte sette meg ned. Borti 70000,-

 

Er noe jeg helst vil unngå hvis det ikke er absolutt påkrevd.

 Spørsmålet er hvis jeg da sveiser Ramme og torpedovegg, blir det like ille om noen år igjen? Veldig kjedelig å legge ned masse arbeid for så å måtte gjøre det om igjen 

15740821626166245562550144299399.jpg

15740821942744440012834805594463.jpg

15740822204581564032533032203014.jpg

15740823864537886971934280373559.jpg

15740824396421414078845584993782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser LRparts i dk selger rammer for ca 30.000 inkl. dansk mva.

Det blir vel ca 24000 uten mva.

DK er jo ikke så langt unna og en egnet drabil og bilhenger får vel lett med seg 5-6 rammer.

For jeg vil tro at det er flere her inne som ønsker seg en galvanisert ramme til sin LR.

Kanskje man til og med får litt rabatt om man bestiller flere rammer og henter de selv?

Så er det bare å stikke innom tollkontoret på Svinesund og betale norsk moms på veien opp igjen.

 

Et par tanker diesel på spleis så er det ihvertfall ikke fraktkostnadene som velter lasset.

 

Når jeg snakket med biltilsynet ang rammebytte så de ikke noe problemer med det, men de krevde papirer på at den nye ramma er minst like solid som originalen, og at man kunne fremlegge kvitteringer på innkjøp og moms.

 

Regner med at de som selger rammer har nødvendige papirer liggende.

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Beholde den mot ett sikkelig prisavslag, og bare lage nye hull til ratt/pedaler? Tette igjenn de med 3 mm aluplate poppnagler og guff.... for de er vel ganske like.... eller tar jeg feil?

 

Meeen rett skal være rett bestilt  ...så tja...:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser faktisk ut som du har fått en Torpedovegg flere feil. Pedaler til høyre og styring til venstre!?! Går sikkert å stanse ut åpninger til pedaler på venstre side. Men klag for all del først til leverandøren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, har heldigvis mail der jeg spesifikt bad om LHD. Går sikkert å bygge den om, men jeg har mer en nok å tenke på som det er. Betalte faktisk  mere i frakt av ramme og torpedovegg enn hva torpedoveggen kosta. Ikke en drømmesituasjon for et firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Kjøpte hos Terriantech. Ble vel ca som forventet vedrørende pris. 

 

Vil forøvrig ikke anbefale denne forhandleren....

 Fikk jo en RHD torpedovegg i stede for LHD. Sendte mail til firmaet, gjorde de oppmerksomme på feilen. Henviste til bestillingen min der jeg skrev spesifikt LHD torpedovegg. 

En mail som firmaet svarte på i løpe av et par timer. 

 

Fikk svar  tilbake; vi har gjennomgått all korrespondanse og det står ikke noe sted noe om LHD torpedovegg.

Varen er levert i henhold til bestillingen.

Ha en fin dag.....

 

Sendte ny mail med kopi av bestillingen.

Har selfølgelig ikke hørt noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...