Gå til innhold

Webasto - hvordan vet jeg at den ikke starter oppvarming?


Fjell-Løpern

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har en defender med webasto tsl17. Har aldri brukt den men tenkte jeg skulle vite hvordan den fungerer før vinteren setter inn for fullt.

 

jeg surra litt inni menyen med klokka, set, opp og ned piler og nå skal jeg parkere bilen i garasjen men er redd for at webastoen skrur seg på ila kvelden/natten. 
 

hvordan ser jeg at den er av? Haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, antz82 said:

Hvis det ikke er noe som blinker i displayet så skal den ikke starte.... mener jeg å huske....

https://dealers.webasto.com/Sections/Public/Documents.aspx?SectionId=6&CategoryId=9&ProductTypeId=17&ProductId=292&ShowResult=true

Svaret finner du kanskje her....

takk,

 

rart at det skal være så vanskelig å ha en on/off knapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det mer eller mindre en av- og på-knapp da? Trykk på flammeknappen, så starter den og du får flammesymbol i displayet. Trykk en gang til, og den slår seg av. Men webastoer må varmes og kjøles, så de går ikke av/på umiddelbart.

Så lenge dispayet kun viser tid i tall så er den av. Har du et ur-symbol i høyre hjørnet av displayet derimot er timer funksjon aktiv, men denne slår du av når du ikke har bruk for den. Mener du gjør dette med knappen med ur-symbol.

Mener også at de starter med oppstart av bilen i kaldt vær, mange har koblet bort denne funksjonen. Jeg har bare tatt sikringene til hele greia da jeg ikke bruker den.

Endret av -Skippy-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På min trykker jeg på flamme om jeg vil skru den på med en gang. Trykker man på "set" på Min, så kan man sette tidspunkt for når den skal skru seg på. Still da inn med pilene etter å ha trykket "set". Så lenge du ikke setter noe tidspunkt med pilene skrur den seg ikke på. Da kan du bare scrolle gjennom. Du ser da at du kan sette 3 forskjellige tider om du vil. 

 

Tror ikke du skal være så redd for at den skrur seg på til feil tid, den skrur seg uansett av etter 15 min eller noe. Men sjekk at klokka på webastoen er riktig. Trykk på klokke knappen og hold inne knappen litt  (mener jeg å huske) for å justere den. 

 

Sånn fungerer i allefall min webasto på en 90 2000 modell 

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...