Gå til innhold

Motor fra England


Dan

Anbefalte innlegg

Hei

Sikkert noen av dere som lurer på kjøp av motor fra England 

Kan ikke anbefale det, er du en reser på å skru og har et brukbart sted å stå, gjør det sjøl da vet du hva du får. 

Mitt motor bytte er langt unna smertefritt , du sparer fint lite på å handle fra England 

Min siste regning var på kr 28000 18 timer for pakning vann olje pumpe ned med bunnpanna osv 

Og fortsatt drikker den kjølevæske 

En toppakning jobb ligger på røff 30000 ++

Selve motoren er strengt ikke den største kostnaden det er time prisene her hjemme 

Min motor er en såkalt ny motor 4,6 v8 med modifisert topp og kam gått ca 6000 men gitt meg ekstra grå hår 

Pris fra England 55000

Levert av V8 development men disse gutta vil jeg absolutt ikke anbefale null troverdighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til generell fordømmelse av motorfabrikasjon i UK, emn man må se an hvem man går til. ACR ved  Chester  har høy presisjon; bruker datatyrte slipe- og boremaskiner, setter inn nye deler og måler inn motorenes ytelse, ,har god service og er pålitelige. For tiden produserer de nok heller modifiserte Jaguarmotorer til terrengracere enn vanlige 4 sylindrede arbeidsmotorer. For lenge siden da toppen sprakk pga kaldtvannspåfylling ved koking skaffet vi oss  en ny topp hos konkurrenten deres nede i Kent. Null problemer.

 

p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange flinke over dammen men reklamasjon er ikke like enkelt

Er liksom ikke bare å sende motor'n tilbake 

Min motor har kostet 55000 så har det rent på 35000 til i reprasjon og div. dvs 90000 vi snakker long Block sylinder veiv topp kam olje vann pumpe bunn og frondeksel litt ventiler osv 

Finnes jo bra motor verksteder her hjemme også og kliss nye deler får man kjøpt for mindre en 90 000

Kosta jo over 35000 å montere motoren i bilen også og vil koste røfflig det samme for å sende tilbake som reklamasjon

 

 

Det finnes mange flinke over dammen men reklamasjon er ikke like enkelt

Er liksom ikke bare å sende motor'n tilbake 

Min motor har kostet 55000 så har det rent på 35000 til i reprasjon og div. dvs 90000 vi snakker long Block sylinder veiv topp kam olje vann pumpe bunn og frondeksel litt ventiler osv 

Finnes jo bra motor verksteder her hjemme også og kliss nye deler får man kjøpt for mindre en 90 000

Kosta jo over 35000 å montere motoren ii tillegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp pakning rover V8 Bosch eller Gems.

 

Kvalitets pakninger og bolter for ett helt rent topp paknings bytte får du vel for ett par tusen kroner. Selve jobben er nokså grei egentlig, men du må ha en plass å stå og mulighet for å rengjøre delene før montering.

Finnes en youtube video for akkurat denne jobben på disco 2 V8 utført av  Atlantic British

Del 1: https://www.youtube.com/watch?v=KLftjCd1RcE 

Del 2:https://www.youtube.com/watch?v=AmgrkdNCmbY&t=592s

 

Sånn sparer du da ca 28 000 kr og lærer mye på veien;)

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brage skrev:

Topp pakning rover V8 Bosch eller Gems.

 

Kvalitets pakninger og bolter for ett helt rent topp paknings bytte får du vel for ett par tusen kroner. Selve jobben er nokså grei egentlig, men du må ha en plass å stå og mulighet for å rengjøre delene før montering.

Finnes en youtube video for akkurat denne jobben på disco 2 V8 utført av  Atlantic British

Del 1: https://www.youtube.com/watch?v=KLftjCd1RcE 

Del 2:https://www.youtube.com/watch?v=AmgrkdNCmbY&t=592s

 

Sånn sparer du da ca 28 000 kr og lærer mye på veien;)

 

Mvh Brage

He he skal nok ta den jobben selv ja har sett flere videoer av bytte Brage 

Angrer bare på at jeg ikke mekka motoren selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...