Gå til innhold

El-kontakter


solbakk

Anbefalte innlegg

I forbindelse med lekkasjesøking kom jeg over noen kontakter i fotbrønn førerside som har irret. Det er en kontakt med 13 ledninger inn og en med 9 mener jeg å huske. Noen som vet hvor man får kjøpt nye av disse? Har kjøpt noen kontakter på Biltema, men de var kun opptil 4 ledninger, klumpete og jækla knotete å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får de helt sikkert fra en LR forhandler.  Billig blir det sikkert ikke...

Alternativt finner du produsent og delenummer på kontakten.  Ta bilde med telefonen og blås opp på en skjerm så er det lettere å se.  Du vil sikkert finne dem ved å google.  Eller prøv https://www.tme.eu/en/

Det kan være du slipper unna med å bare kjøpe pinnene.  De selges som regel løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er å klippe av hele greia og så lodde det sammen igjen. Med krympestrømpe blir det helt tett. Jeg gjorde det (eller jeg fikk det gjort) med den kontakten i høyre fotbrønn (P38) og vips, da kom det mange funksjoner tilbake. 

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er det behov for å dele ledningsnettet og da er sammenloddede ledninger plutselig veldig upraktisk...

Vanlig krympestrømpe blir ikke helt tett.  Bruk typen med lim i.

Skjøtehylser er å be om problemer på sikt.  Med mindre de er vanntette slik de grunneieren linker til.  DA kan de være akseptable.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...