Daytonabeach Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Er det bra nok olje for en D4 3.0 motor? Mener å huske de bruker en engelsk kvalitetsolje? Hva koster evt oljeskift på Land Rover for denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Oljeskift hos merkeverksted kommer på rundt 4500. Treliter'n skal ha C1 olje grunnet levetid på partikkelfilter. Om det er lurt hvis det er andre kvaliteter som har bedre smøreegenskaper (ref. lagerhavari) er en annen sak (som jeg gjerne skulle hatt mer info om). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Biltema olje er ikke dårlig kjøp og bytt hver 5 tusen finn en venn og gjør det sjøl det er billig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daytonabeach Skrevet 11. november 2019 Forfatter Del Skrevet 11. november 2019 33 minutter siden, Høyland skrev: Oljeskift hos merkeverksted kommer på rundt 4500. Treliter'n skal ha C1 olje grunnet levetid på partikkelfilter. Om det er lurt hvis det er andre kvaliteter som har bedre smøreegenskaper (ref. lagerhavari) er en annen sak (som jeg gjerne skulle hatt mer info om). 4500 er jo bare et bevis på at det hele er ripoff, det tar 30 min og 6-700 i olje å gjøre det hele, selv med original Castrol. Hadde jeg hatt tilgang på bukk, hadde jeg alltid gjort det selv. Skifte hver 10k med langkjøring? Manualene sier vel lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Akkurat nå, Daytonabeach skrev: 4500 er jo bare et bevis på at det hele er ripoff, det tar 30 min og 6-700 i olje å gjøre det hele, selv med original Castrol. Hadde jeg hatt tilgang på bukk, hadde jeg alltid gjort det selv. Skifte hver 10k med langkjøring? Manualene sier vel lenger? Hjertelig enig! Eneste utfordringen er stempelet i boka for maskinskadeforsikringen. For min egen del, så er det mer verdt med en perm som viser bra oppfølging fra eier. Får du tak i olje til den prisen? Billigste jeg har sett er ca 150kr/l for Castrol C1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daytonabeach Skrevet 11. november 2019 Forfatter Del Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, Høyland skrev: Hjertelig enig! Eneste utfordringen er stempelet i boka for maskinskadeforsikringen. For min egen del, så er det mer verdt med en perm som viser bra oppfølging fra eier. Får du tak i olje til den prisen? Billigste jeg har sett er ca 150kr/l for Castrol C1. Du har nok rett mtp oljeprisen, men da ender vi fortsatt opp på 850,- Ang maskinskade forsikring. Har hørt at det ikke er krav om merkeverksted for å beholde garantier, det samme må vel gjelde forsikring? Hadde havari på min e-klasse ifjor, de siste oljeskiftene ble ikke gjort hos MB, det var ingen spørsmål om det når motoren rasa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Er nok ikke krav om merkeverksted, men betyr det at det også aksepteres arbeid som er gjort selv (og dokumentert)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daytonabeach Skrevet 11. november 2019 Forfatter Del Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, Høyland skrev: Er nok ikke krav om merkeverksted, men betyr det at det også aksepteres arbeid som er gjort selv (og dokumentert)? Uten å påstå noe konkret, så må man vel i det minste ha vært innom et verksted å fått dokumentasjon iform av en faktura på hva som er gjort, når, og ved hvilken kmstnad. Det blir jo litt vanskelig hvis man gjør det selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Ja, det har også vært min vurdering, så enn så lenge har jeg bitt i det sure eplet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daytonabeach Skrevet 11. november 2019 Forfatter Del Skrevet 11. november 2019 Her er hva vilkårene til if sier om oljeskift. Altså ingenting om hvor det har blitt gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daytonabeach Skrevet 11. november 2019 Forfatter Del Skrevet 11. november 2019 Da har jeg funnet løsning, den beste av to verdener. Snakket akkurat med Svendsen eksos, jeg kan betale 200 ekstra, så får jeg den originale Castrol oljen, og hele jobben med olje og filter koster da 1450,- altså 3000 spart. Det er en nobrainer, burde vært sticky post dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. november 2019 Del Skrevet 12. november 2019 Trenger jo ikke bukk for olje bytte, offroad mode, og lett helling, så går det meget bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daytonabeach Skrevet 12. november 2019 Forfatter Del Skrevet 12. november 2019 7 minutter siden, oggioffshore skrev: Trenger jo ikke bukk for olje bytte, offroad mode, og lett helling, så går det meget bra . Skiftet idag, 1408kr. Dvs ca 400 for jobben, da gidder jeg ikke styre med det selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 På D4 er det lagt opp til å suge ut oljen også. Jeg kjøpte en slik vakuum sak fra Biltema og oljeskift har aldri vært enklere Så med en gang hvor mye som ble tappet og ikke noe søl eller behov for å legge seg under bilen... kan anbefales Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daytonabeach Skrevet 13. november 2019 Forfatter Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, motom skrev: På D4 er det lagt opp til å suge ut oljen også. Jeg kjøpte en slik vakuum sak fra Biltema og oljeskift har aldri vært enklere Så med en gang hvor mye som ble tappet og ikke noe søl eller behov for å legge seg under bilen... kan anbefales Det er vel ikke noe gunstig over tid, man trenger å tappe ut alt, la det stå å renne ut skikkelig, og rense plugg, det får man jo ikke gjort med suging Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 9 timer siden, Daytonabeach skrev: Det er vel ikke noe gunstig over tid, man trenger å tappe ut alt, la det stå å renne ut skikkelig, og rense plugg, det får man jo ikke gjort med suging Tror ikke det er mange båtmotorer hvor man kommer til for å tappe så å suge er nok helt innafor om du får ut mest mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discokongen Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) 11 timer siden, motom skrev: På D4 er det lagt opp til å suge ut oljen også. Jeg kjøpte en slik vakuum sak fra Biltema og oljeskift har aldri vært enklere Så med en gang hvor mye som ble tappet og ikke noe søl eller behov for å legge seg under bilen... kan anbefales Hvordan funker dette? Er det noe spesielt sted man skal suge opp oljen fra? Endret 13. november 2019 av Discokongen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) Er et metallrør som stikker opp til venstre for motordekselet med en luftenippel lignende sak på toppen. Vri den og dra den av. Biltema sin sugepumpe passer rett på og etter å ha pumpet opp litt trykk så suger den opp all oljen mens du tar en slurk av kaffen https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/sugepumpe-2000017049 Ikke uenig at å tappe av på gamlemåte kanskje er bedre ettersom man får sjekket magneten på tappepluggen men vil tro LR og andre verksteder benytter samme sugemetode så tenker dette er en helt grei måte å gjøre det på. Var i hvert fall utrolig enkelt. Nå var den en grei pris Daytonabeach har fått på jobben og hvis det inkluderer bytte av oljefilter så er jo det supert! Endret 13. november 2019 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.