Gå til innhold

Nye vinterdekk


steinarnold

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Skal kjøpe nye piggfrie vinterdekk og lurer på om det er noen som har tips. Ser på Maxis SS-01 og Nokian R3. Noen med erfaring fra disse? Om noen har tips til andre dekk er det bare å skrike ut! 

Har en LR4 som kjøres mest i Oslogryta. 

 

Mvh Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med Yokohama Geolandar vinterdekk da jeg hadde hatt dem tidligere og var fornøyd med dem da. Dessverre skulle jeg ha til 20" felg så det ble litt bredere dekk enn jeg skulle ønsket (ser fine ut da) men de fungerer greit på D4 også. 

 

Merker at D4 er ganske mye mer understyrt enn D2 så virker ofte som man ikke har nok grep, men så kommer ikke bakenden ut så lett heller da. Var en lengre diskusjon om dette i fjor men viktigste er vel å huske på at D3/D4 er 2.5tonn med stål som krever litt for å endre kurs/stoppe....

 

Har heller ikke fått med meg hvilke kina dekk som det har vært snakk om. Litt skeptisk merker jeg men ikke sikkert de er så dårlige lengre, kopiere god produsenter er noe de er blitt flinke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...