Gå til innhold

Ta med bil fra Polen til Norge


jermundpr

Anbefalte innlegg

Vi tok med alle registreringspapirene og kontrakten med salgssummen inn på tollstasjonen ved grensa.

Betalte alle avgifter og sendte inn refusjonsskjema på mva.

Visning på trafikkstasjonen etterpå for godkjenning og skilter.

Dette var riktignok en moderne Poletta.

Riktig serviceinnstilte folk på grensa og kontrollør på trafikkstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bil registreres på meg i Polen før den kan kjøres tilbake. Eller holder det å ha med papirer i bilen til man kommer hjem? Bør nok høre med biltilsynet så det ikke blir noe tull. Foreløpig er det ikke noe bestemt men funderer litt på en sommerferie i Polen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollvesenet selger en mnd forsikring ved import, den har jeg benyttet meg av tre ganger. Søker en opp posten for importen av 'Paddington (på vei til Norge)' står det korrekte navnet på forsikringen der.

 

Fritt etter hukommelse:

Forsikringen trenger du for å kjøre på veien (ny eier før offisiell registrering). Med denne forsikringen kan en kjøre med origonalskilter. Kjør på Rødt ved import for å få offisiell dato for innkjørsel og bet mva. Før hadde en tre dager på å betale div importavgifter (engangsavgift etc), nå tror jeg dette er 30 dager. Bilen må forevises Vegvesen/PKK før betaling av avgifter om en skal kjøre fra tollstasjon ved 'andre visning'. 

..

Står under punkt 2 her:

 

https://www.toll.no/no/varer/bil-og-andre-kjoretoy/bilimport/

https://www.tff.no/informasjon/grenseforsikring/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...