Gå til innhold

startsperre morro


turbo

Anbefalte innlegg

Bilen har blitt stående den siste måneden etter startsperre slo seg inn mens jeg var på butikken. 

 

Med en gang jeg snur nøkkelen til posisjon 2 stå alarmen bare og går sammen med startsperre symbolet. 

 

Fikk ikke låst opp bilen med key foben, så skiftet batteri å prøvde og koble den til igjen uten hell. 

 

Gikk igjennom og skiftet alle sikringene som går på alarm, sentrallås osv. fant en sikring som var røket under passasjer sete som gikk til sentral låsen.

 

For å gjøre livet litt mer spennende fungerer ikke låsesylinder på førerdøren, (får ikke vridd rundt nøkkelen) har prøvd med rustløser for å se om det hjelper. 

 

Når jeg klarer å lese av feilkode på A10 med nanocomen får jeg opp at det som utløste alarmen er sill button. 

 

Etter det som står på nettet om EKA koden så skal dørlåsen brukes når den skal slåes inn, mens i instruksjonsmanualen så er det tenningslåsen som skal brukes.

Har prøvd med Eka koden på tenningslåsen uten hell. 

 

Er der mulig og koble vekk  startsperre med nanocom?

Noen som har noen innspill på hvor begynne?

 

2005 td5,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en kombinasjon av lysbryter i dør og tenningsnøkkel som skal brukes.

For det første, pakk full horn som sitter bak venstre hovedlys med tørkepapir, da blir lyden vesentlig mer levelig. Byggeskum kan selvfølgelig også brukes, men blir nok veldig permanent:D så anbefales ikke.

Fjern fjernkontroll fra nøkkelhank og plasser den et godt stykke fra bilen.

Åpne venstre dør og sett nøkkel i tenningslåsen og drei til posisjon 2. La den være der til alarm går på, så tilbake til posisjon 0.

lukk fører eller hold inne kontakt til interiørlys som er i døråpning.

Mens dør er lukket eller kontakt er holdt inne legger du inn første siffer i koden, er dette eks 3 vrir du nøkkel fra posisjon 0 til posisjon 2 3 ganger og tilbake til 0. Så åpner du døren eller slipper lysbryteren i dørkarmen for så å lukke dør eller klemme inn bryter igjen. Så gjentar du prosessen med tenningsnøkkel for siffer 2, åpner og lukker dør eller slipper og trykker inn lysbryter. Så til tredje og fjerde siffer på samme måte.

viss noe går galt i prosessen hold startnøkkel i posisjon 2 i mer enn 5 sekunder og start fra nytt.

viss korrekt kode er akseptert vil alarm stoppe og bilen kan startes, men bare en gang. Deretter må hele øvelsen gjentas. Viss du har hentet fjernkontrollen og bilen aksepterer denne er problemet løst permanent. Viss årsaken til alarmen består må alt gjentas.

 

Alarm kan fjernes med nanokom, husker ikke fremgangsmåten, men mener »land» må settes til saudi arabia, eller mulig det bare var å dissable alarm (dette går ikke viss alarm er utløst.

Lykke til fra en som har been there done that.

Sill button er vel låseknappen i førerdøra. Tipper du har et ledningsbrudd et sted i kabelmatta i døra (som ikke er helt ukjent).

Endret av corpusviridans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt låssylinder,les ikke brukt og ikke smurt, gir fort problemer med resetting av utløst alarm.

Jeg har byttet noen låser pga dette. Har ikke fått til tenningslås ++ metoden selv.

Defekte låsesylindere gir mye frustrasjon når bilen er strømtom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 12.49, corpusviridans skrev:

Det er vel en kombinasjon av lysbryter i dør og tenningsnøkkel som skal brukes.

For det første, pakk full horn som sitter bak venstre hovedlys med tørkepapir, da blir lyden vesentlig mer levelig. Byggeskum kan selvfølgelig også brukes, men blir nok veldig permanent:D så anbefales ikke.

Fjern fjernkontroll fra nøkkelhank og plasser den et godt stykke fra bilen.

Åpne venstre dør og sett nøkkel i tenningslåsen og drei til posisjon 2. La den være der til alarm går på, så tilbake til posisjon 0.

lukk fører eller hold inne kontakt til interiørlys som er i døråpning.

Mens dør er lukket eller kontakt er holdt inne legger du inn første siffer i koden, er dette eks 3 vrir du nøkkel fra posisjon 0 til posisjon 2 3 ganger og tilbake til 0. Så åpner du døren eller slipper lysbryteren i dørkarmen for så å lukke dør eller klemme inn bryter igjen. Så gjentar du prosessen med tenningsnøkkel for siffer 2, åpner og lukker dør eller slipper og trykker inn lysbryter. Så til tredje og fjerde siffer på samme måte.

viss noe går galt i prosessen hold startnøkkel i posisjon 2 i mer enn 5 sekunder og start fra nytt.

viss korrekt kode er akseptert vil alarm stoppe og bilen kan startes, men bare en gang. Deretter må hele øvelsen gjentas. Viss du har hentet fjernkontrollen og bilen aksepterer denne er problemet løst permanent. Viss årsaken til alarmen består må alt gjentas.

 

Alarm kan fjernes med nanokom, husker ikke fremgangsmåten, men mener »land» må settes til saudi arabia, eller mulig det bare var å dissable alarm (dette går ikke viss alarm er utløst.

Lykke til fra en som har been there done that.

Sill button er vel låseknappen i førerdøra. Tipper du har et ledningsbrudd et sted i kabelmatta i døra (som ikke er helt ukjent).

er nok den metoden jeg har prøvd med koden jeg fant i nanocomen. ikke hatt noe suksess med den. mulig det ligger et ledningsbrudd siden sentrallås sikringen var røket.

 

På 7.11.2019 den 13.15, gautes skrev:

Defekt låssylinder,les ikke brukt og ikke smurt, gir fort problemer med resetting av utløst alarm.

Jeg har byttet noen låser pga dette. Har ikke fått til tenningslås ++ metoden selv.

Defekte låsesylindere gir mye frustrasjon når bilen er strømtom.....

ikke brukt den så lenge jeg har hatt bilen, så leksen lær t. 

letteste blir vel å bestille ny fra forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...