Gå til innhold

Varmevifte P38


Stian. L

Anbefalte innlegg

 Jeg har en P38 1996mod 2,5 diesel der jeg sliter med varmeaperatet vifte da spesielt på fører side. 

Får opp feilkode ikke finner ut av, noe. Som vet hva denne betyr/hva som er feil? 

*Left blower motor low side of regulation circut

 

Det vil da også si at venstre motoren ikke blåser. Har prøvd 2 forskjellige vifter uten noe hell og går samme feil kode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegg fra 23.oktober om vifteproblemer kanskje finner du noen tips der. Regulator enheten som styrer vifte hastighet sitter i selve viftehuset og multistikket der leverer varierende spenninger alt etter ønsket fart på vifta og dette styres fra HEVAC panelets dreiebryter, kan det være noe der? Mål spenning på stikkontakten for å se om det er forskjell på volt på tre av de fire stikkene den med tykkeste kabelen mener jeg leverer bilens driftsspenning altså rundt 14 volt, er ikke helt sikker der. Ellers viser bildet som Skogsmatros har lagt ved, tydelig hvor regulatoren er plassert. Ellers har jeg opplevd at et koblingspunkt bak høyre sparkeplate var smeltet på grunn av varmgang i et underdimensjonert koblingspunkt som igjen førte til problemer med viftene. Dette punktet ble forsterket og er nå OK. Ellers bør du ta enn kontroll på sikring 35,42 og 43 samt rele 6 og 7 som sitter i sikringsboksen i motorrommet. Lykke til. Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...