Gå til innhold

Disco 2 instrument panel skrus ikke av


sekhabbaz

Anbefalte innlegg

Vet at bilen har opplevd mere kortkjøring i det siste. Så igår kveld begynte m+s lyse opp som det kan gjøre ved lav spenning (nytt batteri i sommer). Samtidig så klarer jeg ikke å skru av lampene i dashbord, samt parkerings lampene. Så det varsler når jeg åpner døra osv. 

 

Jeg kjørte en 20min tur ut for å ladde opp litt mere spenning. M+s lampene forsvant omgående som forventet. Men jeg mistenker at feilen med dash lampene ikke er relatert siden dette ikke ordnet seg etter litt kjøring. 

 

Tips ? 

 

På forhånd  takk :)

Endret av sekhabbaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen varsel lampe etter litt kjøring. Men hele panelet som ikke skrur seg av. Venstre spak som regulerer lampene+instrument lys fungerer ikke som den skal. Funksjon for å regulere lamper utvendig responderer mens instrument lys er konstant. Har tilgang til feilkode  leser . Skal sjekke.

 

Men føles som det er noe bryter / relæ som henger... 

Endret av sekhabbaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motom skrev:

Samme som for vindusvisker hendelen/spaken ;) 

 

https://landroverforums.com/forum/discovery-ii-18/wiper-switch-fix-46886/

Takk for tipset. Morsomt nok er det akuratt denne prosedyren jeg nettopp har gjennomført. Nå er kontaktene shiny og smurt med en dråpe fett. 

 

Har høye håp for dette mtp hvordan delen som styrer dette så ut (de øverste og mest skitne kontaktene på bildet.) 

 

Når jeg skulle ta ut denne fant jeg tilfeldigvis en video med en fyr som har samme problem som meg. Men han løste det med ny switch.

20191106_163736.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne ja. Klipper du ledningene blir det mørkt. Det finnes oppskrift her inne om du søker, eller leter i wikien.

 

Følg ledningene, husker jeg rett er det ivertfall en som må kobles sammen. Du ser det på fargene om du følger ledningene fra rele og ser hbor de er koblet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den krympestrømpa med ledninger kan du koble rett ut fra spaken til venstre for rattet. Den har to kontakter på seg. Den ene går inn i rattet/venstre spak og den siste er koblet til en hvit/hvitgjennomsiktig kontakt. Koble ut hele krympestrømpa og deretter sett den kontakta som henger løst igjen inn i rattet/venstre spak så er det i orden. 

Da har du koblet vekk automatiske kjørelys. 

 

På min så hadde hele kretskortet inni lkrympestrømpa blitt så varm at ledninger var smeltet så absolutt ingenting virket på bilen etterpå. Tak et kvarter dør vi fant ut at det var tull med den. 

 

Kan evt skru av spaken. Sitter med 2 skruer. 

Så er det lettere å jobbe. Husker ikke om du MÅ skru den av for å få ut kontakta. 

 

Hvis ikke kan det være fukt på BCU enheten. Jeg mistet lyset i instrumentpanelet mitt og det kom tilbake etter jeg skiftet til ny BCU. 

IKKE undervurder den. Den styrer alt på bilen utenom vinduene bak. Det er det eneste som ikke henter signal fra BCU. 

 

Hilsen en som har brukt 1 år på å finne ut av en rekke EL problemer. 

 

Har du nanocom kan du lett kode opp en brukt BCU om det er feilen. 

Beklager dårlig forklaring. Men husker ikke helt 100% sikkert hvordan det ser ut bak der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar klodrik. Skal prøve å få litt tid til dette ila helgen. Jeg håper det ikke er bcu. 

Problemet mitt er at regulering av kjørelys ikke fungerte i kombinasjon med at parkerings lys og lys i dash ikke skrudde seg av når jeg har har satt spaken til "0" ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motum: jeg prøver hardt å leite manuelt + google meg frem til dette i din purosjekttråd. 
Men finner den ikke. 
Har du sånn sirka dato / år for når du gjorde dette så ville det hjelpe meg =) 
Blir fort utålmodig å begynner å hoppe fortere å fortere fra side til side i tråden din... :( 
Mvh Seb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...