Gå til innhold

Bytte bremserør.. tips og triks?


Discokongen

Anbefalte innlegg

Godtfolk!

 

Min kjære Lady (2011 D4) fikk en toerfeil på EU og ble følgelig ikke godkjent.

 

Karen hos Nardo kunne ikke gi meg noe tilbud på fiksing der og da. Så hva ser jeg på kostnadsmessig for å nulle ut denne toerfeilen? Snakker vi 5, 10,20 eller XX tusen? 

 

 

FF6CF6D5-0680-4E5C-872E-91FBC4D9974E.jpeg

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komm litt ann på hvem som gjør det. Land Rover hevder vel at karosseriet må av og rørene må byttes frem til abs blokka. Fornuftige folk skjøter de over midtre eksospotte og bruker noen timer på å knote rørene på plass med karosseriet på. Så, 5-20 lapper høres riktig ut, avhengig av løsning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min D4 på EU i dag også. Akkurat samme feil. Verkstedet mente at det ikke var all verden til jobb (alt er relativt). Antydet 5-6 tusen, men det var ikke et forpliktende tilbud. De tenker å ordne rør selv av kobbernikkel. 

 

Bør jeg bestille opp klips? Eller be dem bestille opp? 

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har inntrykk av at biler ikke nødvendigvis trenger å være spesielt gamle for å få rust både her og der om dagene. mine foreldres Mercedes var 6 år, hadde et par uker i forveien gått gjennom PKK i det han gamle kom ut i garasjen og oppdaget en kjempe dam med bremsevæskæ på gulvet. det var bremserør som var opprustet....

 

ble selv også ganske overrasket over hvor lett de gikk i oppløsning da jeg byttet bremserørene på vår D3 for halvannet år siden...

Endret av totveit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er 2’er feilen «nullet», og bilen er godkjent for 2 nye år. Tempe Auto her i Trondheim gjorde jobben raskt og faktisk litt billigere (mindre dyrt?;)) enn prisoverslaget jeg fikk derfra. Tommel opp til Tempe Auto. 

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...