Jump to content
LRforum
Håvard Guttormsen

Classic CRS edition

Recommended Posts

Får vel starte opp en liten prosjekt tråd her på den nye kjerra.

Prøver og kjøre litt hardt på da dette er 50 års gave til meg selv fra meg selv.

Det hele startet med at jeg var uheldig og kjøpte en P38 med en bra 4,6 motor.

Jeg ribbet den helt og sendte et tomt skal tilbake på huggern og satt igjen med masse spennende greier.

Plutselig hadde jeg en 2 dørs stående og en ekstra delebil og på plassen her :-)

Planen er og få til dette:

4,6 med kasser og akslinger fra P38, 2 dørs og softdash.

Akslingene skal tilpasses med brakettene så de passer på  classic rammen med panhard stag bak istedet for boge uniten. Spiral fjæringen skal beholdes med 1" heving regner jeg med.

Bremsene blir fullt fra P38 med hele ABS systemet.

Motor og kasser burde være en veldig grei sak og få på plass.

Ramme med alt som hører til er første del av byggeplanen slik at det står helt klart for og få karosserriet løftet på plass.

Når alt er ferdigsveiset skal den sandblåses og varmgalvaniseres for så og monteres sammen igjen.

Etter det blir det karosseri arbeide, Karossen jeg har er så og si rustfri så jeg regner ikke mange dagene på og få det klargjort for lakkering.

Det er nesten ribbet klart allerede, har kun igjen og ta ut gulvet bak, bakluke rammen og taket,og det bør jeg bli ferdig med i løpet av helgen.

Håper og få tatt litt bilder imorgen for de nysgjerrige :-)

Blir gøyalt å følge :)

Lykke til.

Oppskriften høres veldig digg ut. :) Hvordan er det med planer om godkjenning og evt skilter på sånt?
Er det TC på en eller begge aksler?

Kult prosjekt. 

Kommer du til å bruke all elektronikken fra P38 for å unngå problemer med immobiliser osv?

Har et prosjekt med 4.6 i en RRC selv, men ender nok opp med "hacket" ecu fra Tornado.

Driver og søker om det nå.

Det er tracton bare på den ene forløpig. Prøver og få tak i deler fra en nyere for ful traction.

Jeg bruker kun abs og motor elektronikk fra P38, Resten lager jeg selv.

Stilig prosjekt. Gleder meg til bilder, og å følge med på prosjektet videreB)

Her kommer det noen forløpige bilder av prosjektet. Røyk på en diger ordre fra island 4x4 idag.

Det eneste av kaross som er skikkelig dårlig er ytre kanaler. Da bytter jeg heller komplette ndre og ytre da det er enklere og bedre samt knapt koster noe for tiden. Ble og nye gulvforan for enkelhets skyld.

I løpet av noen dager nå skal ramma inn i garasjen og de nye akslingene for og tilpasses slik at jeg får med alt av braketter før sandblåsing og galvanisering av ramme og muligens akslinghus og.

2019-11-02 09.01.47.jpg

2019-11-02 09.02.16.jpg

2019-11-02 22.48.15.jpg

2019-11-02 22.48.18.jpg

2019-11-02 22.48.24.jpg

2019-11-03 15.13.18.jpg

2019-11-03 15.13.54.jpg

2019-11-03 15.14.04.jpg

Det har blitt litt lite oppdatering i det siste her. Har flyttet om på litt ting siden det kom snø. For ot toppe det fikk hjullateren motorhavari mens den står med gaflene over motoren som står i classic ramma og holde alt godt på plass. Så jeg driver og bytter motor på hjullasteren midt ute på plassen istedet......

Men har vært og kikket på vinyl til setene da jeg i restaureringsrus fant ut at jeg klarer jo og sy de nye trekkene selv og skal innom i dag og hente grå og karbon farget båt vinyl for og sy selv.

Første delmå da er og plukke de gamle trekkene av og splitte alle sømmer og tegne maler. Skal prøve og få tatt en del bilder av denne prosessen. Er alene hjemme i 2 uker så da kan jeg bruke litt inne arealer uten "hjelp" fra familien :-)