suprlite Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 For 2 dager siden merket jeg at det kom brummelyder fra bilens høyreside ved høyresving. Stusset ikke overdet før neste dag. Da kom 3 amigos opp ved oppstart og samme brummelyden hver gang jeg svingte til høyre. -Kjørte nanocom på bilen og fikk da opp at høyre abs-sensor høyre side ikke ga skikkelig signal, som jo vil være tilfellet ved slitt hjullager,. Så er spørsmålet mitt da: Går det an å stramme hjullageret på disco 2, eller må jeg bare sette bilen i ro inntil nytt lager dumper ned i postkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Ingen justering på lageret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, YMK skrev: Ingen justering på lageret. Ok. Fant ny lagerhub til bare 900kr ferdig levert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, suprlite skrev: Ok. Fant ny lagerhub til bare 900kr ferdig levert Hvor fant du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 En av de delene det lønner seg å kjøpe god kvalitet Gjerne med abs sensor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Sørg for at du får en komplett hub med abs-sensor og Timken-lager Så slipper du å gjøre jobben på nytt på en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 14 timer siden, ando skrev: Hvor fant du det? Skruvat. Det var med abs-sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Er det noen som leverer hub til D2 uten sensor da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ando Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 10 timer siden, suprlite skrev: Skruvat. Det var med abs-sensor. Jeg så på skruvat.no - og fant 2 ulike for bakakselen: 755 kr eller 1358 kr....for min D2 2000 modell. De så veldig ulike ut? Vet du forskjellen? Hvilken valgte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 På 31.10.2019 den 10.03, ando skrev: Jeg så på skruvat.no - og fant 2 ulike for bakakselen: 755 kr eller 1358 kr....for min D2 2000 modell. De så veldig ulike ut? Vet du forskjellen? Hvilken valgte du? Forskjellen er vel fabrikat = kanskje kvaliteten Men lageret er likt foran og bak på D2, kun abs-sensoren som er ulik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 4. november 2019 Forfatter Del Skrevet 4. november 2019 Nå kom jeg til å tenke litt her: lyden opptrer stort sett bare ved høyresving. Er det mer sannsynlig at det er drivknuten som er gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Da tror jeg ikke Tres Amigos hadde kommet på besøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 4. november 2019 Forfatter Del Skrevet 4. november 2019 9 minutter siden, finnarne skrev: Da tror jeg ikke Tres Amigos hadde kommet på besøk. Nei det var sånn jeg tenkte når jeg bestilte del. Så kom jeg til å tenke på når jeg hadde gåen drivknute på gammelbilen (corolla 93mod) da oppsto ulyd ved sving, mens når hjullageret røyk ikke lenge etter var det ulyd rett frem og. Hmm.. Men jeg krysser fingrene for at du har rett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Ta ut drivknuten og sjekk den når du allikavel holder på, men slark i hjullageret kjenner du enkelt om du jekker opp hjulet og sjekker. er det slark opp ned og sideveis (også kjent som kl 12+6 og 3+9) så er sjangsen stor for at du har slark i hjullageret. Går slarken bort når du trykker inn bremsen så er du sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 4. november 2019 Del Skrevet 4. november 2019 Er vel som oftest hjullageret men sjekken til finnarne gir nok svaret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 18. november 2019 Forfatter Del Skrevet 18. november 2019 Nå er hjullageret ankommet. Hva slags moment skal det trekkes til med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 sentermutter på drivaksel skal ha 490 newton JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Denne er fin: http://www.discovery2.co.uk/fronthub.html Forumet hadde en slik giga-momentnøkkel til utlån på østlandet en stund... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 100 kg på enden av en halv meter lang latmansarm blir ca 490 Nm. Bruk 3/4" latmansarm, den bøyer seg ikke (for 490 nm) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg bruker muttertrekker. Det er ikke kritisk om det er avvik på momentet. Mutteren strammer slik at man unngår at navet deler seg. Låses mutteren så er jobben gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Nyere versjoner av lageret skal ha lavere tiltrekningskraft. Ligger gjerne ett papir i esken med tallet på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 19. november 2019 Forfatter Del Skrevet 19. november 2019 Ok. Jeg leste et sted at defender td5 skal ha 210Nm. Er det virkelig SÅ stor forskjell mellom disco og defender? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 20. november 2019 Forfatter Del Skrevet 20. november 2019 Da var lageret skiftet. Det fulgte ikke med spindel på det nye lageret, så den måtte presses ut og presses inn i den nye huben. Muttera blei stramma med 490Nm. Så til de dårlige nyhetene: ulyden blei ikke borte. Vibrasjonene ved høyresving var om mulig værre enn før Min teori er at jeg ikke pressa spindelen helt på plass i det nye lageret. (Skjønt man skulle nesten tro at 490Nm på momentnøkkelen ville dra den sammen de 1-2mm som evt manglet). -Eventuellt er det drivknuten som er gåen. Nå har jeg kjørt 1km hjem og håper inderlig at lageret ikke er ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.