LandRover Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Vi vurderer å kjøpe en bil no. 2. Det jeg lurer på: er Mercedes mye dyrere å reparere en andre gjengse biler. Timeprisen er jo den samme på alle biler men hva med delene? Bilen er en velholdt 190 1993 mod. med lave km. som skal være siste årsmodellen. Egentlig er det inget tilfelle at jeg ønsker Mercedes. Efter Serie/Defender bil så er Mercedes mitt andre valg. Endret 29. oktober 2019 av LandRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 13. november 2019 Forfatter Del Skrevet 13. november 2019 Jeg har nå undersøkt denne bilen som er meget pen. Den 26 år gamle bilen er skal ikke ha vært vinterkjørt ifølge eier og selger noe som viser på understellet som ser ut som om det er nesten nytt. Fin og ren over det hele. Det ville være synd å sette avgårde med denne på salt strødde veier. Et samler objekt dog av litt nyere dato. Min 2002 modell LR Defender kjørt 77000 km står på lager foreløpig avskiltet og venter på en skikkelig renovering. Derfor ville det være "synd" å dyppe denne fine Mercedesen i vinterens sølete veier tilsatt salt. Vad gjør man så . . . . . . . . . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rang Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 Man gjør jo selv hva man vil med egen bil, men jeg ville ikke brukt denne fine 190en på vinteren. Jeg ville sett etter en godt brukt w124 Mercedes, eventuelt en Volvo 940 eller V/S70 av første årgang. Slitere som er lette å fikse, deler finnes i hopetall både nytt og brukt, og tilgangen i Sverige vil jeg tro er svært god. Disse bilene er teknisk enkle, og skrur du ikke noe særlig selv, vil jeg tro en hver amatørmekaniker kan gjøre "enkle" ting som bremser, fjærer, støtdempere og lignende for en rimelig pris. Spesielt w124 diesel er en evighetsmaskin. Kanskje diesel er høyt beskattet i Sverige? Velg da heller en 4-sylindret bensin. 6erene er det mer vedlikehold med. 5-sylinderen til Volvo er også god, men "rødblokk" maskin i en 940 sliter du vel aldri ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 13. november 2019 Forfatter Del Skrevet 13. november 2019 Takker for svar. En V70 som bruksbil har vært et ønske lenge, men jeg har liksom ikke tenkt så langt tilbake som 1996-2000 modeller. Jeg skulle så gjerne ha en bil som det går an å skru på. Er det bare første årgang "1996" som da blir aktuell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rang Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Hva som er aktuelt må nesten du selv ta stilling til. En fin 855, eventuelt V70, må være kurant å finne i Sverige. En 940 er enda enklere mekanisk enn 800/V/S70-serien, og i mine øyne penere. Har inntrykk av at 900-serien er minst plaget av rust, og maskinene er så godt som "bullet-proof". Litt preventivt vedlikehold, så har du god, og ikke minst billig, bil i mange år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Anbefaler en 940 med lavtrykksturbo (b230fk). Mye bil for pengene som regel 850 fra 1996 er flotte biler, men de ruster en del. Samme med tidlige V70 (1997-98). Men flotte biler som er gode å kjøre Dukker det opp en flott 850R kan det hende jeg kjøper Endret 14. november 2019 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Har selv en w123 og har ikke inntrykk av at delene er spesielt dyre. BOS er faktisk ganske gunstige på endel småting og slitedeler takket være satsingen med "oldtimer Mercedes". Unntak er endel spesialting f.eks kromdeler. De koster blod. Derimot har jeg inntrykk av at noen Mercedesfolk som selger brukte deler tror delene er verdt sin vekt i gull... På en annen side så er det ikke nødvendig å skifte deler sååå ofte på gamle mercedeser :-) Og mhp w201 er det vel fremdeles mye nytt og brukt å få tak til humane bilhobbypriser. JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Kjøp mercen og antirustbehandle den godt og jevnlig. Sannsynligvis dør Deffen di n da på rot før du får ut f........ Auto-Trio brukte jeg mye som delepusher før. NB Jobbet på verksted med ymse bilmerker før jeg så lyset,øh,mørket til Lucas. Endret 14. november 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Men hvorfor i all verdens land og rike vil du kjøpe en nær pefekt W201, når du får to generasjoner nyere biler for 5000kr ? En 202 eller 203 er jo omtrent verdiløs, og kan være en knakende god bruksbil i fler år framover, om den er teknisk i god stand... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRover Skrevet 18. november 2019 Forfatter Del Skrevet 18. november 2019 På 13.11.2019 den 18.27, rang skrev: Kanskje diesel er høyt beskattet i Sverige? Velg da heller en 4-sylindret bensin. 6erene er det mer vedlikehold med. 5-sylinderen til Volvo er også god, men "rødblokk" maskin i en 940 sliter du vel aldri ut. Bare et lite eksempel på hvor stor forskjellen er når det gjelder bil skatt i Sverige. Jeg betaler ca.9000.- årlig skatt for min 2002 Defender. En Volvo V70 flexifuel (benzin Etanol) koster bare 1400.- i årlig skatt. Volvo V70 veier 1553 kg. Defender veier 2055 kg. Diesel og høy vekt gir tillegg i skatten. Jeg beholder Defenderen for ved senere anledning få fraktet den på henger til merkeverksted et par tre timers kjøretur hjemme fra. Vekten på en anskaffelse av en bil nr to vil dog ha betydning. Takker så mye for alle innlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.