Gå til innhold

RRC original bil ønskes kjøpt


dolomite

Anbefalte innlegg

Hei kjære Forumister,

 

En kollega er blitt interesssert i RRC etter å ha sett min parkert på jobb.  Han har et budsjett på ca. 80.000,- og ser etter en original bil, helst før 1985, men alt er av interesse.  Han er ikke veldig kapabel med verktøy og har lite skruplass, så tilstand (og fravær av illevarslende røde lys i instrumenthus) er viktig.

 

Om noen vet om en kandidat så gi lyd.. :-)

 

Helge Rørvik

91598276

RRC -84 norsk avisreklame.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei.

Har en RRC Softdash  DF39242 på 79 ramme. Karosseribytte registrert i vognkortet. Bilen ble kjøpt usett des. 2018 med tanke på

restaurering og var tiltengt et barnebarn som ble 18 år i sept. i år.

Bilen hadde stått i 12-13 år etter eiers død.

Rustangrepene  var mindre enn forventet og alt er sveiset.

Motoren er ikke original (35DO5954A) men går pent og har lik kompresjon på alle sylindere.

Km. stand på motoren er ukjent, men bilens Km. stand er 186500.

En rørstump i AC systemet mangler så det virker ikke.

Bilen har spiralfjæring og er uten takluke.

EU godkjent uten anmerkninger sept. 2019, men barnebarnet (bortskjemt) og faren fant en nyere Mercedes. ( Som selvsagt ikke kommer opp bakken til

huset etter kraftig snøvær for 2 dager siden

Kona og jeg har 2stk. P38 2001 mod - RRC softdash på 82ramme og en 54 Serie 1,så jeg har nok biler å vedlikeholde.

 Pris 60 000Kr ferdig prutet.

Vennlig hilsen Terje Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje,

Jeg beklager, men Softdash er et 'minefelt' foren med begrenset kunnskap om elektriske 'gremlins'.. ;)  Han ser mer for seg en bil uten for mye avansert utstyr som kan (og ofte vil..) gå galt.

 

Takk for tilbud, uansett :-)

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 2.12.2019 den 8.49, dolomite skrev:

 

Jeg beklager, men Softdash er et 'minefelt' foren med begrenset kunnskap om elektriske 'gremlins'.. ;)  

 

 Tjavel ?   Hadde RRC softdash (1994/1995 modell) i knappe 20 år og kan ikke erindre noen store problemer med elektronikken.
EFI innssprøyting av denne generasjonen oppførtes seg bra.
Noen slitasje/alder relaterte bytter av "elektromekanikk" som viskermotorer, vindusmekanikk og sentrallåsaktuatorer. 
Hadde muligens en liten "gremlin" i sentrallåsen - fikk  aldri helt kontroll på justeringen av denne. 
Hadde ikke el-justerbare seter eller takluke. Og IKKE luftfæring (!!!).

 

PS: Mitt inntrykk kan selvfølgelig være påvirket av at jeg har en smule mer peiling på elektro(nikk) enn jeg har på hardcore bilmekking. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...