Gå til innhold

Tips om bruk av sentersperre.


BBernt

Anbefalte innlegg

Lærte meg noe nytt fra Ashcroft på YouTube. Han mente sentersperre må være innkoblet hver gang det er fare for hjulspinn på D1, D2 og Defender. Hvis ett hjul får mye større rotasjon enn de andre, vil fordelingskassa fort gå i knas. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok delvis men tror det skal være mye hjulspinn og muligens sjokk-belastning for at den går i stykker. Har kjørt med andre her på forumet som ikke har sentersperre og var ikke veldig store forskjellen, kommer nok mest an på sjåføren. Viktigste er nok å ikke sjokk-belaste drivverket, i.e. spinnende hjul som plutselig får godt grep. På D2 så vil nok TC begrense mulighetene for dette en del også hvis man ikke er veldig hard på gassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte Dave i våres og gikk en runde i lokalet.

De fleste kasser døde pga for dårlig vedlikehold. (oljer og forurensninger)

Så ble slitasje og til slutt overbelastning nevnt.

Fikk oppfatningen av at det skulle mye mishandling til.

Nyere differ og girkasser var mer kortlivet enn de gamle jfr flere av mekanikerne der på loftet.

 

Hard bruk gir fort forbruk.

Misbruk gir overforbruk.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...