BBernt Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Lærte meg noe nytt fra Ashcroft på YouTube. Han mente sentersperre må være innkoblet hver gang det er fare for hjulspinn på D1, D2 og Defender. Hvis ett hjul får mye større rotasjon enn de andre, vil fordelingskassa fort gå i knas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Hm! Interessant, gjelder dette for de som har TC også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Stemmer nok delvis men tror det skal være mye hjulspinn og muligens sjokk-belastning for at den går i stykker. Har kjørt med andre her på forumet som ikke har sentersperre og var ikke veldig store forskjellen, kommer nok mest an på sjåføren. Viktigste er nok å ikke sjokk-belaste drivverket, i.e. spinnende hjul som plutselig får godt grep. På D2 så vil nok TC begrense mulighetene for dette en del også hvis man ikke er veldig hard på gassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 (endret) Besøkte Dave i våres og gikk en runde i lokalet. De fleste kasser døde pga for dårlig vedlikehold. (oljer og forurensninger) Så ble slitasje og til slutt overbelastning nevnt. Fikk oppfatningen av at det skulle mye mishandling til. Nyere differ og girkasser var mer kortlivet enn de gamle jfr flere av mekanikerne der på loftet. Hard bruk gir fort forbruk. Misbruk gir overforbruk. Endret 1. november 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 1. november 2019 Del Skrevet 1. november 2019 LT95 kassa burde sperres hvis hjulene begynner å spinne - det er noe som alle vet, men jeg kjenner personlig ingen som har ødelagt kassa av den grunn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kes Skrevet 2. november 2019 Del Skrevet 2. november 2019 Og så har jo Ashcroft en LT230 ATB Diff som blant annet skal løse det problemet som @BBernt referer til i første innlegg: https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=381 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.