Gå til innhold

Gummi pakning i dører


Fomlefingern

Anbefalte innlegg

Hei

Har folk noen anbefalinger på pakninger til dører og lufteventilene på en S2 swb. Har vært uheldig nå å kjøpt to stk sett til lufteventilene under frontruta og begge to var feil passform :angry:

Jeg skal bytte ut alle pakningene som er til dørene og ventilene, men blir litt skeptisk til å bestille noe mer når ting ikke passer selv om det står at det passer til bilen. Trenger også nye pakkninger til bakluke. Det er ganske dårlig eller lite med pakninger igjen på denne bilen :o

Finnes det noe gode erstatninger som er bedre en det orginale? hvor lønner det seg å bestille det? (orginalt eller uorginalt)

Ser at det er litt prat om myk og hard gummi. Regner med at myk er fordel iforhold til å lukke dørene uten at de står i press/spenn.

Kom gjerne med tips, råd og eventuelt linker til steder man kan få tak i kvalitet

IMG_1542.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tette baklemmen når du vil ha vannet til å renne ut?

Myk list er lurt.

List til ventilasjonsluker har jeg heller ikke fått i riktig utgave.

Mye for tykk,tynn nok,feil lengde / bredde,osv. men aldri helt riktig.

Tror den som selges er til S3/Defender egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Hvorfor tette baklemmen når du vil ha vannet til å renne ut?

Myk list er lurt.

List til ventilasjonsluker har jeg heller ikke fått i riktig utgave.

Mye for tykk,tynn nok,feil lengde / bredde,osv. men aldri helt riktig.

Tror den som selges er til S3/Defender egentlig.

Det er et godt poeng! Den skrangler ikke så mye heller når man strammer til låsen litt. Det sitter pakning der i dag, så jeg tenkte bare å bytte den ut med en fersk og myk. Kan jo bare drite i å ha pakning de siste 5cm i bunn så vannet har et sted å renne ut. ;)
jeg også tror det er til s3 eller defender. Str i forhold til der den skal sitte så var den ene bra, men for tykk og den siste jeg fikk var for liten så den passet ikke rundt åpningen. Mulig den var for tykk også! Ble forbanna og ga opp hele driten. 

så hvis noen trenger til en s3 eller defender så har jeg kanskje noen som passer!!

Jeg lurer litt på disse da de ser ut som de bygger mindre og er mere profil som kanskje passer bedre. 
https://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-series-defender-bulkhead-vent-seal-rubber-x2-muc4299/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde disse fra jgs 4x4, men det passer heller ikke. samme problemet selv om de har en mere profilert utforming. Det blir for mye gummi for at det skal gå bra å lukke de. 
https://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-series-defender-bulkhead-vent-seal-rubber-x2-muc4299/.

 

prøver å bestille fra lrparts.net å ser om de passer :rolleyes:

 

Er det noen som tilfeldigvis har "hendel" 

(vet ikke hva de heter) til å åpne og lukke luftelukene? Den ene jeg har er helt slutt og den andre har sett sine bedre dager

E4F023D9-3B86-4BD1-9089-7FAABF3C304C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det slik at støpeformen for pakningene har blitt kopiert så mange ganger at det til slutt har blitt for store. Leser det at noen tvinger igjen ventilene og etter noen mnd så har de fått permanent formet så de tetter "nesten". Må si at det virker rart at det skal gjøres på den måten.

Den gang de kjøpte bilen så fikk de beskjeden: 
"Hei her har du din nye serie 2, kos deg masse!! Men husk at du ikke kan åpne ventilene før om noen mnd pga de må formes under press først"

 

Noen som har prøvd å modifisere pakninger de har kjøpt som er for tykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...