Børge Pedersen Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har en 2003 Discovery, som er gått ca 300 000 km og som har en del rust i rammen, spesielt ved bakre luftbelg høyre side, både i selve rammen og på braketten for belgen. Den blir ikke EU godkjent med denne rusten, og jeg kan ikke selv sveise dette. Hva mener dere her i forumet; er det bare å vrake bilen eller er det noen som er interesser i å kjøpe den som delebil eller "prosjekt" ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Uaktuelt å betale noen for å gjøre jobben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Synd å måttte gi opp bilen. Man får jo cassis deler til å sveise inn. F.eks 1/4 ramme , 1/2 ramme og løse biter. https://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/land-rover-discovery-2/chassis.html https://www.racpartsltd.co.uk/product-page/discovery-2-half-chassis Endret 29. oktober 2019 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børge Pedersen Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2019 Takk for tips! Dette skulle være de rette delene:-) Og jeg betaler gjerne noen for å gjøre jobben, men verkstedet mitt sier det ikke er lov for dem å sveise på rammen, og dersom hele rammen skal byttes ut, hva kan en slik jobb koste i tid og penger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Verkstedet ditt kan nok ikke regelverket eller er ikke interessert i sveisejobben av ymse andre grunner. Har sveiset mye rammer og deler på verkstedet men nå har jeg parkert. Rammebytte , derimot , krever endel papirarbeid og ymse besøk hos Trafikkstasjonen. Og det er hvis du finner rammeprodusent som de godkjenner først. Endret 29. oktober 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Interesse for bilen kan nok finnes, men det avhenger jo av hvor bra den er ellers, og hva du forventer deg av pris. En fint fungerende D2 med 300K på klokka er vel verdt MAX 40K i dagens marked. En rammeutbedringsjobb går vel løs på 25K, og da er det lett regne seg fram til at bilen i seg selv ikke er verdt stort. Og joda, det fins idioter som meg, som går løs på håpløse prosjekter fordi vi syns det er morro. Det betyr ikke at vi kjøper objektene til overpris likevel...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Dette kommer vel veldig an på tilstanden til resten av karosseriet/motor/drivverk... jeg kjenner ikke til regelverket men ulempen er vel at rammenummeret sitter bak høyre bakhjul og sannsynligvis rustet bort allerede og nå er det kanskje litt sent å få det preget inn lengre foran på rammen hvis du ikke får kjørt bilen til biltilsynet. Ville sjekket med dem hvordan de stiller seg til bytte av bakre del av rammen før du vurderer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 På 29.10.2019 den 8.44, Børge Pedersen skrev: men verkstedet mitt sier det ikke er lov for dem å sveise på rammen Det er nok en stor dose LR-allergi blant de to verkstedene her på gudeøya, spesielt de nærmest havoverflata. Har du hørt med han på toppen? Eller spesielt de på andre sio av brua? Tenker nok de kan være litt mer villig, om du skaffer delene sjøl. Dette med rammenummer og Biltilsynet er nok enda noe eg ikke kjenner til. Nei skrot bilen Børge, og kjøp min D4- Luxury. Eg mener du fortjener å oppgradere til en så pass bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børge Pedersen Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 Hei Dere, og takk igjen for gode tips:-) Jeg har fått et verksted på andre siden av fjorden til å se på det og få den EU godkjent, så får jeg leve med den i 2 år til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 58 minutter siden, Børge Pedersen skrev: Hei Dere, og takk igjen for gode tips:-) Jeg har fått et verksted på andre siden av fjorden til å se på det og få den EU godkjent, så får jeg leve med den i 2 år til Er bilen i god nok stand til å PKK godkjennes nå, er det ingen grunn for at rammerust skal være et problem om 2, 4 eller 6 år. En skikkelig ivrig lanolin-påfører, vil trykke PAUSE for all utvikling av rust, i all framtid om han ønsker det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.