Gå til innhold

Tankmåleren døde sakte. Defender 03


telindnor

Anbefalte innlegg

Forleden døde tankmåleren på Defenderen. Ser det er spenning frem til måleren, da den beveger seg noe, når jeg slår på tenning. Lampa for lite drivstoff er også tent.

Hvor ligger føleren. Sitter den på pumpa? 

Hva kan evt være årsak, om ikke det er føleren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Sensor sitter på pumpa.

Syk sikring,sensor, kabler , meter eller stor lekkasje.

 

Så dersom sensor/problemet ligger i selve pumpa, så må denne skiftes :(

Det er lys i "lite drivstoff", og jeg ser at viseren på måleren beveger seg bittelitt

Kabler..kanskje, eller jord?

Stor lekkasje tror jeg kanskje IKKE jeg har :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkel mekanikk så det kan være mulig å fikse det.

Noen med defekt pumpe kan kanskje bidra med føler?

Ha dog i bakhodet at tank ut/inn er endel jobb og du ønsker nok ikke dacapo på en stund.

Så har pumpa passert 100 ville jeg nok ha byttet den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke ukjent...

Feilsøkte ikke videre, da jeg fant at et par av baklyktene heller ikke fikk spenning lenger enn til motorrommet og et par ledninger til derfor var "gnagd over".  Det var heller ikke lyd i dieselpumpa i tanken, så etter først å fånyttes ha byttet pumpa, ble det og et par nye ledninger til den.  Jeg har brukt 2xtilhengerkabler, en høyre og en venstre, og bruker fargekodene fra hengerkontakt for å identifisere lederne.  Nye harness fra torpedovegg og bakover synes vanskelig å oppdrive og er i beste fall rådyrt!  Nå er visst og ryggelys vekk, det blir derfor å finne en ledig kabel og koble litt kraftigere ledlampe via bryter i dash.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte gnaget gjennom isolasjonen ca 10-15 cm innenfor gjennomføringen eller rett ved.

Løsner du kontakten på torpedoveggen kan du trekke kabelen bak litt lenger ut fra ramma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tnj skrev:

Et par-tre stykker rett ved venstresiden av varmeapparat, helt øverst mot panser.

Harness går rett ned derfra til høyre side av ramma.

 

Okay, takk. Nå har jeg snart ingen argumenter for å la være å feil-lete :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...