Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
telindnor

Tankmåleren døde sakte. Defender 03

Recommended Posts

Forleden døde tankmåleren på Defenderen. Ser det er spenning frem til måleren, da den beveger seg noe, når jeg slår på tenning. Lampa for lite drivstoff er også tent.

Hvor ligger føleren. Sitter den på pumpa? 

Hva kan evt være årsak, om ikke det er føleren? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensor sitter på pumpa.

Syk sikring,sensor, kabler , meter eller stor lekkasje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, gautes skrev:

Sensor sitter på pumpa.

Syk sikring,sensor, kabler , meter eller stor lekkasje.

 

Så dersom sensor/problemet ligger i selve pumpa, så må denne skiftes :(

Det er lys i "lite drivstoff", og jeg ser at viseren på måleren beveger seg bittelitt

Kabler..kanskje, eller jord?

Stor lekkasje tror jeg kanskje IKKE jeg har :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er enkel mekanikk så det kan være mulig å fikse det.

Noen med defekt pumpe kan kanskje bidra med føler?

Ha dog i bakhodet at tank ut/inn er endel jobb og du ønsker nok ikke dacapo på en stund.

Så har pumpa passert 100 ville jeg nok ha byttet den.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samme feil på min var defekt ledningsnett.  Sjekket med en kveil høyttalerkabel jeg hadde og har strukket ny fra motorrom til pumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var den røket der kabel går inn i ramma ved tanken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, gautes skrev:

Var den røket der kabel går inn i ramma ved tanken?

 

Er dette et kjent feil sted på dette problemet Gaute?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er visst ikke ukjent...

Feilsøkte ikke videre, da jeg fant at et par av baklyktene heller ikke fikk spenning lenger enn til motorrommet og et par ledninger til derfor var "gnagd over".  Det var heller ikke lyd i dieselpumpa i tanken, så etter først å fånyttes ha byttet pumpa, ble det og et par nye ledninger til den.  Jeg har brukt 2xtilhengerkabler, en høyre og en venstre, og bruker fargekodene fra hengerkontakt for å identifisere lederne.  Nye harness fra torpedovegg og bakover synes vanskelig å oppdrive og er i beste fall rådyrt!  Nå er visst og ryggelys vekk, det blir derfor å finne en ledig kabel og koble litt kraftigere ledlampe via bryter i dash.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er ofte gnaget gjennom isolasjonen ca 10-15 cm innenfor gjennomføringen eller rett ved.

Løsner du kontakten på torpedoveggen kan du trekke kabelen bak litt lenger ut fra ramma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki, takk for svar og gode tips. Kanskje må jeg spørre ang hvor kontakten på torpedo befinner seg..når jeg kommer så langt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et par-tre stykker rett ved venstresiden av varmeapparat, helt øverst mot panser.

Harness går rett ned derfra til høyre side av ramma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, tnj skrev:

Et par-tre stykker rett ved venstresiden av varmeapparat, helt øverst mot panser.

Harness går rett ned derfra til høyre side av ramma.

 

Okay, takk. Nå har jeg snart ingen argumenter for å la være å feil-lete :blink:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...