Gå til innhold

Rockslider montering


Puch G

Anbefalte innlegg

En fin kosejobb for en helg tenkte jeg og tok av de gamle ruste stigetrinn for å endelig sette på rocksliders jeg bestilte for en evighet siden ;-)

God plan men det viste seg å ikke være så enkelt som jeg trudde. Det er dog sikkert ikke noe problem siden nesten alle har jo gjort det før og kan hjelpe meg, ikke sant?

 

Utfordringen er, at utriggeren er bredere enn braketen, den er ca 3-4 mm for smal. Hvordan løser man det? Sliper litt på begge sider? eller på en side / hvilken? Grunning og lakk deretter før man setter på slideren?

 

jeg legger ved bilder og gleder meg til gode tips :)

CF898F2C-815A-448C-B29C-EA285EE0451E.jpeg

3B6B49B5-99A2-4A65-A4A1-E2A6AC55FA7C.jpeg

A2FC8E6B-63C2-4648-BB87-B1CF01441E59.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita håndslegge for å justere åpningene? Defendere er jo "rammeskakke" fra fabrikk så min erfaring er at ettermarkedsdeler ofte må tilpasses i større eller mindre grad.

Da jeg monterte mine rockslidere så måtte jeg slipe ganske my i det ene hullet for å få bolten til å entre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftenøkkel type stor (rundt 50cm skaft) er og eit greit verktøy til justering av brakettar. Sett den innpå brakketten, stram den til som skrustikke og bøy braketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for alt innspill folkens! Det som var tenkt som en liten kosejobb en helg ble mange kvelder og timer og en sant helvete. Det måtte bøyes, kuttes, vinkelslipes, borres, osv.  Absolutt ingenting passet uten tilpassing. Kremen på kaka ble at en av slidere allerede ruster før den kjørte ut av garasjen. Grmpf. 
Defenderen ser fint ut nå i hvert fall :)


Jeg skal prøve meg med en liten fotostory om jobben for 4WD. 

EED466F2-9096-42A2-A4A2-4E3B24452C49.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...