Gå til innhold

Sandblåse og tectylere - eller bare linolje?


Fjell-Løpern

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Vurderer å sette inn bilen til en kompis som jobber på antirust senter.

 

Er det noe poeng å kjøre full sandblåsing og tectyl/understellsbehandle eller er linolje like bra? (og billigere)

 

Har "normalt" med rust under og fikk beskjed av Kenneth at "den bør understellsbehandles før vinteren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv påpeker er det jo et ganske stort prishopp fra å bruke Oslo Antirust + - 3000,- til å sandblåse hele bilen og så benytte tectyl.

 

På min egen bil har jeg prioritert å bruke Fluid Film, og den skal på sin fjerde behandling i neste uke.

Jeg etterfyller selv i ny og ne, men er godt fornøyd med jobben de utfører og hvordan dette holder seg.

Min bil hadde fått en runde med tectyl, som var blitt som knekkebrød flere steder. Så for min del har det virket som det har vært en god kombinasjon å bruke Fluid Film på gammel tectyl.

 

Men hvis den er helt bar, og man har midlene ville jeg nok valgt sandblåsing, og så en behandling. Men etter å ha sett hvordan min er under den sorte massen ville ikke jeg valgt tectyl.

Det finnes da mange gode alternativer mener jeg, som feks Fluid Film

Poenget med å kjøre sandblåsing er jo da at du forhåpentligvis får fjernet rust. Fluid Film stopper jo bare rustens utvikling. Men den vil jo aldri fjerne rust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Siggen said:

Som du selv påpeker er det jo et ganske stort prishopp fra å bruke Oslo Antirust + - 3000,- til å sandblåse hele bilen og så benytte tectyl.

 

På min egen bil har jeg prioritert å bruke Fluid Film, og den skal på sin fjerde behandling i neste uke.

Jeg etterfyller selv i ny og ne, men er godt fornøyd med jobben de utfører og hvordan dette holder seg.

Min bil hadde fått en runde med tectyl, som var blitt som knekkebrød flere steder. Så for min del har det virket som det har vært en god kombinasjon å bruke Fluid Film på gammel tectyl.

 

Men hvis den er helt bar, og man har midlene ville jeg nok valgt sandblåsing, og så en behandling. Men etter å ha sett hvordan min er under den sorte massen ville ikke jeg valgt tectyl.

Det finnes da mange gode alternativer mener jeg, som feks Fluid Film

Poenget med å kjøre sandblåsing er jo da at du forhåpentligvis får fjernet rust. Fluid Film stopper jo bare rustens utvikling. Men den vil jo aldri fjerne rust

 

Tar de ikke mer enn 3000 for såndblåsing og tectyl unde hele bilen?? Det syne jeg igrunn ikke var ille i det hele tatt. Men enig, det finnes vel bedr ealternativer enn tectyl pt, det bør vel de gutta vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fjell-Løpern skrev:

 

Tar de ikke mer enn 3000 for såndblåsing og tectyl unde hele bilen?? Det syne jeg igrunn ikke var ille i det hele tatt. Men enig, det finnes vel bedr ealternativer enn tectyl pt, det bør vel de gutta vite

 

Nei, da var jeg litt uklar.

Prisen Oslo Antirust tar for FluidFilm behandling er + - 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett hva som kan danne seg under en tilsynelatende fin hinne med tectyl så hadde jeg aldri valgt det produktet.

Skal det sandblåses så MÅ bar stål behandles med en eller annen form for maling eller maling system, før det påføres

antirust midler. Bilt Hamber har mye bra samt Dinitrol, Biltema er ikke så værst heller, så er det og sauefett.

Noe er bedre en ingenting, men ikke Tectyl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...