Matta Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Hei Vi skal bytte ut menneskebilen i nærmeste fremtid. Da ungene snart skal ut i øvelseskjøring ønsker jeg en bil med manuelt gir. Budsjettet er ikke all verden så i mangel av attraktive (personlige preferanser) alternativer fra andre merker vurderer vi en Freelander 1. Finner jeg en Td4 med manuelt gir i riktig prisklasse så er saken grei men jeg vurderer også bensinvarianten. Er jo klar over alle utfordringene 1,8 motoren har hatt men lurer på om dette kun gjelder de tidligere modellene eller og dette var noe som vedvarte helt til Freelander 2 kom. Endret 24. oktober 2019 av Matta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 1.8 motoren ble aldri bra fra fabrikk... Mulig å få den til om den fikses og brukes på riktig måte, men salg av bilen er nok det eneste som kurrerer toppakningsparanoia..... Dieselen er bra, men sjekk at clutchen er tipp-topp før du kjøper! Får du lekkasje på slavesylinderen må kassa ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matta Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 Takk. da endres Finn-søket til kun diesel og clutch til sjekklisten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Kjøpte en 1999 bensin for et år siden til kr. 6.000,- Nettopp EU-godkjent for to nye år. Billigere konebil finner man knapt! Og den holder på vannet. Ombygd termostat. Helt grei bil, og det er jo ikke sånn at det er verdens ende om den skulle begynne å lekke litt vann heller... Reparere er vel kurant, eller kvitte seg med bilen. Til den prisen er det helt greit! Har også en manuell Td4 kjøpt inn for øvelseskjøring. Den står nå selvfølgelig med ødelagt slavesylinder. Prøver å manne meg opp til å pelle ut girkassa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matta Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 Så bensin med ombygd termostat er til å stole på? Hvordan sjekker man at slavesylinder er ok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Nei, men bedre enn uten ombygd termostathus... Kan ikke sjekke slavesylinder annet enn at clutchpedalen virker som den skal. Et annet problem på bensin kan være at girkassa kan hoppe ut av revers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Bensinmotor med N-serie toppakning og PRT-termostat er en grei forsikring mot motorproblemer. Resten av bilen er stort sett lik dieselutgaven, bortsett fra prisen og det nevnte clutchlageret. Når det gjelder TD4-dieselen, er også vannpumpe og termostat en omfattende (les: dyr) jobb å reparere. De fleste TD4-ene er nå så gamle at dette er noe som bør kalkuleres inn dersom det ikke gjort. Reparasjoner på bensinbilen er stort sett noe en dyktig amatør klarer selv, og delene er veldig billige. Er du interessert, kommer min Freelander 1 Open Air 2000 mod. med full bodystyling og kun 110000 km på telleren til å bli til salgs. Som pensjonist trenger jeg ikke bilen lenger. Nyoverhalt VCU, toppakning og termostat OK og EU-godkjent ett år til. Den fikk full bremseoverhaling i fjor inkl fem meter nye bremserør i kobber. Gode piggfrie vinterhjul, samt både brede og smale sommerhjul følger med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matta Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2019 Hei jonaf Har sendt deg PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.