Gå til innhold

Feil på switch assy. Terrain response/nivå.


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Fått opp feilkode C1A29-92 på min Disco3 08 modell. Forstår det dit hen at dette er da bryterpanelet/hjulet for terreng program som evt har takket for seg. Installasjon av nytt virker å være rett frem plug and play. 

 

Men, jeg undres på om denne kan være skyld i at bilen senker snuten over natta fremfor den blokkventilen forran? (har ikke turt å bytte blokkventilen enda da jeg synes det virker skummelt å sette bilen på fire bukker med original jekk - en liten terskel der altså). Vil en lekkasje fra blokkventilen gi feilkode på systemet?

 

Hva brukes av kontaktrens på denne type installasjoner - bryterpanelet? Tenkte i allefall å rense kontaktene på panelet før jeg blar opp 3000 for et nytt bryterpanel. 

 

På forhånd takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjøp deg en skikkelig garasjejekk. Vel verdt pengene, og det gjør hjulskift mye enklere. :)

 

2. Tror ikke at det har noen sammenheng. Så langt jeg har forstått så styres høyden av elektronikk, og den sitter ikke i bryterpanelet. At snuten synker ned skyldes nok en lekasje et sted.

 

3. Fruen renset dette panelet på sin mr Free med elektronikkrens, da noen tydeligvis hadde greid å søle brus eller noe i panelet før bilen kom i vårt eie. Antar at vanlig elektronikkrens vil gjøre susen om det bare er det som skal til. Eventuelt kan kanskje @yarnslayer ha mer informasjon om hvilke produkt som ble benyttet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan like godt lekke fra ventilblokk, eller fra en av belgene foran. Når det kommer til selve bytte av ventilblokken er dette en veldig enkel operasjon!

 

Kjøp deg noen ekstra klips til hjulbuen, og gjør følgende;

 

Jekk opp høyre hjørne foran / venstre hjørne sett forfra. Bruk et egnet verktøy til å få ut klipsesne, skru ut de tre skruene bak, og en foran som er montert / skrudd inn i skjermen. Løsne plastikken som går langs med hjulbuen. Og vips... inne der ser du ventilblokken!

 

Ventilblokken i seg selv er ikke festet på annen måte enn tre gunmiknotter som festes i støtfangeren. Denne kan du løfte oppover, da har du blokken i hånden. Den er festet med fire ledning / kontakt, og tre luftslanger. Niplene til disse løsnes med 10mm eller 11mm (husker ikke nøyaktig dim, men det er en av de to). Pass på nå at bilen er senket på bumpstops, evt. Kan du skru av en og en slange, men la luften svive ut selv (du tømmer systemet). Systemet er på 10-11bar så det bråket fælt om du drar på å løsner alt med en gang!

 

monteringen er i revers av over :)

 

Skikkelig kosejobb, og gjøres utrent på ca. 1 time :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air suspension deflation exit routine

1 . Key on, engine off.

2 . Key off.

3 . Press and release raise switch.

4 . Press and release lower switch.

5 . Key on, engine off.

6 . Key on, engine running.

7 . Press and release raise switch twice.

8 . Press and release lower switch twice.

9 . Press and release raise switch.

 

...om du vil slippe mye bråk når du åpner systemet. :)

 

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, trondshj skrev:

Air suspension deflation exit routine

1 . Key on, engine off.

2 . Key off.

3 . Press and release raise switch.

4 . Press and release lower switch.

5 . Key on, engine off.

6 . Key on, engine running.

7 . Press and release raise switch twice.

8 . Press and release lower switch twice.

9 . Press and release raise switch.

 

...om du vil slippe mye bråk når du åpner systemet. :)

 


Det anbefales sterkt å gjøre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ikke ha samtlige hjul av bakken altså? Var der motet mitt tok slutt. Om det bare er høyre hjørne fremme, så gir jeg det et forsøk. Tømmer lufta med Iidtool. 

 

Har heller ikke noe tro på at det bryterpanelet er synderen. Da blir det rensing av dette med elektronikk rens så bytter jeg den ventilblokka sjøl. 

 

Takk for svar fine folk  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeess!!! Ikke noe ved oppstart nå. Da var del noe baluba som lå igjen fordi jeg ikke tok batteriet når jeg holdt på igår. 

 

Det som er merkelig derimot er jo at den feilkoder som TC har funnet og presenterte c1a29-92 kunne jeg ikke se med Iidtool. Hmmmmm

Men satan så godt det var p sette seg inn i bilen og ikke høre den kompressoren som jager. Sweet!! Jeg blei litt fyrt av dettecool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...