Bjørn_C Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Fått opp feilkode C1A29-92 på min Disco3 08 modell. Forstår det dit hen at dette er da bryterpanelet/hjulet for terreng program som evt har takket for seg. Installasjon av nytt virker å være rett frem plug and play. Men, jeg undres på om denne kan være skyld i at bilen senker snuten over natta fremfor den blokkventilen forran? (har ikke turt å bytte blokkventilen enda da jeg synes det virker skummelt å sette bilen på fire bukker med original jekk - en liten terskel der altså). Vil en lekkasje fra blokkventilen gi feilkode på systemet? Hva brukes av kontaktrens på denne type installasjoner - bryterpanelet? Tenkte i allefall å rense kontaktene på panelet før jeg blar opp 3000 for et nytt bryterpanel. På forhånd takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 1. Kjøp deg en skikkelig garasjejekk. Vel verdt pengene, og det gjør hjulskift mye enklere. 2. Tror ikke at det har noen sammenheng. Så langt jeg har forstått så styres høyden av elektronikk, og den sitter ikke i bryterpanelet. At snuten synker ned skyldes nok en lekasje et sted. 3. Fruen renset dette panelet på sin mr Free med elektronikkrens, da noen tydeligvis hadde greid å søle brus eller noe i panelet før bilen kom i vårt eie. Antar at vanlig elektronikkrens vil gjøre susen om det bare er det som skal til. Eventuelt kan kanskje @yarnslayer ha mer informasjon om hvilke produkt som ble benyttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Det kan like godt lekke fra ventilblokk, eller fra en av belgene foran. Når det kommer til selve bytte av ventilblokken er dette en veldig enkel operasjon! Kjøp deg noen ekstra klips til hjulbuen, og gjør følgende; Jekk opp høyre hjørne foran / venstre hjørne sett forfra. Bruk et egnet verktøy til å få ut klipsesne, skru ut de tre skruene bak, og en foran som er montert / skrudd inn i skjermen. Løsne plastikken som går langs med hjulbuen. Og vips... inne der ser du ventilblokken! Ventilblokken i seg selv er ikke festet på annen måte enn tre gunmiknotter som festes i støtfangeren. Denne kan du løfte oppover, da har du blokken i hånden. Den er festet med fire ledning / kontakt, og tre luftslanger. Niplene til disse løsnes med 10mm eller 11mm (husker ikke nøyaktig dim, men det er en av de to). Pass på nå at bilen er senket på bumpstops, evt. Kan du skru av en og en slange, men la luften svive ut selv (du tømmer systemet). Systemet er på 10-11bar så det bråket fælt om du drar på å løsner alt med en gang! monteringen er i revers av over Skikkelig kosejobb, og gjøres utrent på ca. 1 time Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 (endret) Air suspension deflation exit routine 1 . Key on, engine off. 2 . Key off. 3 . Press and release raise switch. 4 . Press and release lower switch. 5 . Key on, engine off. 6 . Key on, engine running. 7 . Press and release raise switch twice. 8 . Press and release lower switch twice. 9 . Press and release raise switch. ...om du vil slippe mye bråk når du åpner systemet. Endret 23. oktober 2019 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 14 minutter siden, trondshj skrev: Air suspension deflation exit routine 1 . Key on, engine off. 2 . Key off. 3 . Press and release raise switch. 4 . Press and release lower switch. 5 . Key on, engine off. 6 . Key on, engine running. 7 . Press and release raise switch twice. 8 . Press and release lower switch twice. 9 . Press and release raise switch. ...om du vil slippe mye bråk når du åpner systemet. Det anbefales sterkt å gjøre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 23. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2019 Må jeg ikke ha samtlige hjul av bakken altså? Var der motet mitt tok slutt. Om det bare er høyre hjørne fremme, så gir jeg det et forsøk. Tømmer lufta med Iidtool. Har heller ikke noe tro på at det bryterpanelet er synderen. Da blir det rensing av dette med elektronikk rens så bytter jeg den ventilblokka sjøl. Takk for svar fine folk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Hvilken elektronikkrens som ble benyttet vet jeg ikke merkenavn på, men det var en type skumrens som skal kunne brukes i tastatur/på kretskort uten å legge igjen ledende rester/seig guffe... Det kan ha vært denne: https://www.123elektronikk.no/elektronik-rens/kontakt-rens-fin-elektronik-400ml.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 Da blir det litt gjemme-kontor idag med bytte av ventilblokk. Tar også oljeskift og nytt dieselfilter når jeg først er i gang. Nå tenker jeg bare; hva kan gå galt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Ring meg på fire fem fire fire syv en seks null om du står fast Kos deg med hjemmekontor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 litt nervøs på tapping av lufta, og hvordan de vosskoblingene funker. Synes luftfjærer er så vanvittig skummelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 Dette blei voldsomt. Tror jeg må lage en prosjekt tråd snart..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Lekkert! Liker godt fasilitetene, minner om hjemme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 @SiggenRRC Nesten bedre, synes ikke jeg har sett fast flatt underlag på dine bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2019 fremstår som tett! Da er det vel bare å få den sammen og vente til i morgen og se om den har sigi... De voss koblingene gikk meg på nervene. Tror jeg brukte en time på de i frykt for å ta gjengene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Grattis!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2019 Ikke sunket en mm over natta!! Takk for telefonsupport igår @SiggenRRC!! helvete Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Prøvd å bare slette feilene? Kommer dem opp på nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Lamper i dashen og det er noe som ikke fungerer? Hvis alt fungerer, er det bare å overse U-koder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2019 ingen lamper. alt ser ut til å funke. Sletta den og dro. Blir spennende i efta da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 31. oktober 2019 Del Skrevet 31. oktober 2019 Mye sannsynlig at de «U-feilene» kom i forbindelse med at du tok ut kontakten til blokka foran. For du koblet ikke av batteriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2019 nope. Satte opp bakdøra. Men hadde start på den igår like etter uten tull. så satte den bare fra meg i offroad modus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 31. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2019 Yeeeess!!! Ikke noe ved oppstart nå. Da var del noe baluba som lå igjen fordi jeg ikke tok batteriet når jeg holdt på igår. Det som er merkelig derimot er jo at den feilkoder som TC har funnet og presenterte c1a29-92 kunne jeg ikke se med Iidtool. Hmmmmm Men satan så godt det var p sette seg inn i bilen og ikke høre den kompressoren som jager. Sweet!! Jeg blei litt fyrt av dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.