Gå til innhold

Hva slags batteri til forbruksbatteri?


Tanndoktorn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal installere et ekstra batteri (forbruksbatteri) på min Defender 90 Puma 2007-modell.

Kjøper man da bare et ekstra batteri likt det man har fra før (et såkalt "startbatteri"), eller anbefales annen batteritype?

 

Disse likner på det som sitter i originalt: https://www.varta-automotive.no/no-no/battery-finder?type=pc&year=2007&make=1820&model=4673&engine=29983&etn=595+402+080|595+901+085|&rec_etn=595+402+080|&ss_etn=&literal_search={"type"%3A"Bil"%2C"year"%3A"2007"%2C"make"%3A"LAND+ROVER"%2C"model"%3A"DEFENDER+Station+Wagon+(L316)"%2C"engine"%3A"2.4+Td4+4x4+(L316)+(90+kW+%2F+122+PS)"}


Båtfolket sverger vel til Litiumbatterier.

Hva velger dere?

 

Bård :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilken ladeløsning du planlegger å bruke, på lik måte som i båt. 

Med riktig ladeløsning er litium ett bra alternativ om det passer bruken du skal ha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 9.31, YMK skrev:

Det kommer helt an på hvilken ladeløsning du planlegger å bruke, på lik måte som i båt. 

Med riktig ladeløsning er litium ett bra alternativ om det passer bruken du skal ha 


Jeg har bestilt dette ladesystemet:

https://www.frontrunneroutfitters.com/en/be/battery-solutions/battery-management/national-luna-diy-split-charge-system-kit.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...