Gå til innhold

Hovedlys vil ikke slå seg - Defender 2004


SiggenRRC

Anbefalte innlegg

Hei hei! 
Da er det klart for min første post i Defender-verdenen, og denne posten er «hvor skal jeg starte» eller om noen har en direkte løsning.

 

Uansett, som tittelen sier, vil ikke «Store-Grå» slå av hovedlysene. Fjernlys fungerer, og alle lysene ellers fungerer. Hjelper ikke om jeg drar lysbryteren tilbake (mot meg) eller på. De står fortsatt på...

 

Har lest noen poster i England hvor noen har hatt problemer med «Dim Dip», men denne saken fant jeg ikke når jeg tok av dashen. 
 

Forslag? Veldig uptraktisk å måtte ta ut og inn sikringene hver gang man skal bruke bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med Defender!

Det er forholdsvis enkelt og kjapt å legge opp kjørelysrelé/kabelsett fra Biltema når du først setter i gang.

Bryteren for nær/fjern har en tendes til å bli svidd med årene om den får belastningen fabrikken har lagt opp til.

Settet med standardreléer passer svært bra, men strømforsyningen må skjøtes litt for å rekke inn i batterikassa.

Feilen du får med svidd bryter er at du ikke får nærlyset til å fungere.

Bonusen for å bytte er synlig bedre lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du releene i motorrommet et lurt sted kan du på :

TD5 hente strøm direkte fra dynamo(evt fra starter)

300 hente strøm fra sort koblingsboks ved bremseservo og torpedovegg

200 er jeg usikker på

2,5 og 2,25 vekselstrøm hente strøm direkte fra innslagsrele til starter eller rett på batteri.

 

Psst Legg inn Defenderen også i signaturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra oversikt, Gaute!

På min TD5 la jeg K-rør med strømforsyning fra venstre forskjerm og inn i batterikassa på fem minutter. 

Reléene får da plass i fremkant under forskjermen og lengden på Biltemakitet passer perfekt over til høyre side. 

Jeg puttet og nedi sikringsholder til båt fra Biltema, men den har jeg av en eller annen grunn ikke fått montert enda, derfor en sikring på hver av de to strømforsyningskablene. 

Bonus med Biltema sin sikringsholder er at den har kapasitet til flere kurser og at det er lysdiode som lyser rødt om sikring  går.

Jeg har jo og liggende utstyr for egenmek av relésett, men latskap førte til at jeg brukte Biltema sitt... blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...