SiggenRRC Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Hei hei! Da er det klart for min første post i Defender-verdenen, og denne posten er «hvor skal jeg starte» eller om noen har en direkte løsning. Uansett, som tittelen sier, vil ikke «Store-Grå» slå av hovedlysene. Fjernlys fungerer, og alle lysene ellers fungerer. Hjelper ikke om jeg drar lysbryteren tilbake (mot meg) eller på. De står fortsatt på... Har lest noen poster i England hvor noen har hatt problemer med «Dim Dip», men denne saken fant jeg ikke når jeg tok av dashen. Forslag? Veldig uptraktisk å måtte ta ut og inn sikringene hver gang man skal bruke bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Tipper det er ettermontert kjørelysrele. Ut med spedometerplata. Den henger der inne et sted. Svart gummihette over. Fjern den eller åpne og fil opp punktene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 22. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2019 Hm. Det skal jeg sjekke etterpå. Brukt dagen på å ligge under Disco for turbobytte, uten at turboen har kommet ut. Fikk litt LR-kvalme, så må «manne» meg opp for leting etter det kjørelys-releet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Grattis med Defender! Det er forholdsvis enkelt og kjapt å legge opp kjørelysrelé/kabelsett fra Biltema når du først setter i gang. Bryteren for nær/fjern har en tendes til å bli svidd med årene om den får belastningen fabrikken har lagt opp til. Settet med standardreléer passer svært bra, men strømforsyningen må skjøtes litt for å rekke inn i batterikassa. Feilen du får med svidd bryter er at du ikke får nærlyset til å fungere. Bonusen for å bytte er synlig bedre lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Legger du releene i motorrommet et lurt sted kan du på : TD5 hente strøm direkte fra dynamo(evt fra starter) 300 hente strøm fra sort koblingsboks ved bremseservo og torpedovegg 200 er jeg usikker på 2,5 og 2,25 vekselstrøm hente strøm direkte fra innslagsrele til starter eller rett på batteri. Psst Legg inn Defenderen også i signaturen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Bra oversikt, Gaute! På min TD5 la jeg K-rør med strømforsyning fra venstre forskjerm og inn i batterikassa på fem minutter. Reléene får da plass i fremkant under forskjermen og lengden på Biltemakitet passer perfekt over til høyre side. Jeg puttet og nedi sikringsholder til båt fra Biltema, men den har jeg av en eller annen grunn ikke fått montert enda, derfor en sikring på hver av de to strømforsyningskablene. Bonus med Biltema sin sikringsholder er at den har kapasitet til flere kurser og at det er lysdiode som lyser rødt om sikring går. Jeg har jo og liggende utstyr for egenmek av relésett, men latskap førte til at jeg brukte Biltema sitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.