Gå til innhold

Motorvask D4


EAØ

Anbefalte innlegg

Er litt over snittet glad i å vaske og spyle bil, men har nå hatt D4 i 1 år men har ikke turt å ta en høytrykksmotorvask... Er livredd for lang alarmliste etter....

 

Noen som har gjort dette mye på disse bilene og som det har gått bra for.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare å gi motoren en god spyling med hageslange. Det fjerner støv og gjør som oftest motoren ren og pen. Nei - du får ikke "showroom shine", men det blir rent. Har man oljesøl, så bør det være etter service. Om ikke så er det andre ting som må fikses. :) Dog hender det at motoren blir sprayet ned med avfetting, og deretter skylt godt med hageslangen.

 

Personlig mener jeg at høytrykk har lite i et motorrom å gjøre, men det er meg. Det er en rekke kontakter og pakninger som er ment å håndtere vanlig vannsprut. Om de får en vannstråle som er langt over det de er designet for å tåle så kan man få problemer. Men det kan godt være at noen har forskjellige meninger enn meg.

 

Når det er sagt, så er sikringsboksen i motorrommet et svakt punkt. Den er ikke spesielt godt skjermet. Ellers er det sikkert et lass med ledninger man bør være oppmerksom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D3. Er det så voldsomme forskjeller? 
Jeg hiver en pose rundt dynamoen- så jeg ikke blåser så mye vann inn. Den tåler det vel men.. 


Ikke opplevd problemer med det noen gang, så der vet jeg ikke hva jeg skal svare. Foretrekker høytrykk bare, blåser liksom bare møkk unna- uten at det ligger ti liter igjen :P

Ang hyppighet: hver 3 mnd kanskje. Ish. 
Blir naturlig skjeldnere vinterstid- må liksom i selvvaskehallen da. 
Som deg er jeg over snittet glad i ren bil, men jeg har for egen del funnet ut at det ikke nytter. 
Hjulene spruter opp søle, takstativet holder på løv og annet for harde livet. Da blir det heller til at jeg sørger for den er lett å vaske. God voks/coating. Er jo mye bil å holde rent blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2019 at 9:22 PM, EAØ said:

Ja... Som trondshj skrover så har jeg også lest noe om en sikringsboks det kan samle seg vann i.. livredd for å kjøre motorvask også kommer feilmeldingene etterpå..

Betraktning: Det er dog ikke de feilmeldingene som du vet hvor kommer fra som er de verste ... ;) De som man vet årsaken til gjør man sjelden mange ganger om man har mulighet til å avverge det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

1ABF6ACA-CCAB-4F01-8F05-BB31D74A957F.jpeg

Sånn ser det altså ut når jeg vasker motorrommet. 
Dundrer på med skumkanonen- hjelper til med kost rundt forbi. 
Høytrykk på maks, mest luft og minst vann, samt litt avstand. Blåser av skum og møkk. 
Starter bilen, så kan den rusle på tomgang mens jeg vasker utsiden. 
Sånn for å ufarliggjøre litt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...