Gå til innhold

P38: vann på gulvmatte høyre foran


iknutis

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg gode råd fra andre som har slitt med vanninntrengning i P38 før. :)
Symptomene er som følger:
Vannet kommer inn i luftekanalen der pollenfilteret er, renner forbi viften og ned på gulvmatten.
Dette skjer når det regner og når jeg vasker bilen.
Skjer ikke når bilen står med fronten nedover i bakke, bare med fronten flat eller i oppoverbakke.

 

Hva har jeg gjort så langt:

Jeg har tettet lokkene til pollenfilteret med silikon.

Jeg har satt i en manglende skru på plastdekslet like over pollenfiltrene, og tettet den med silikon.
Dette uten effekt.

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også komme vann inn i det som kalles scuttle panel mellom frontrute og panser via andre veier enn pollenfilterene. Det er noen steder som kan samle vann hvis dreneringen er tett. Se link så skjønner du hvor jeg mener.

 

https://rangerovers.pub/topic/522-water-leak-in-footwell?page=3

 

Ellers er gjengangere tett drenering på soltak, frontrute, sveisesøm på taket +++ tema'et er ikke ukjent og godt dekt på internettet..... google..,... RRp38 water leak så får du noen hint om hvor du kan lete.

 

Lykke til Martin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, SindreB skrev:

Jeg ville testet med en bred sort tape nederst på frontrute mellom rute og list. Da kan du avdekke om vannet finner veien under list og videre inn i kupé. 

Takk! Det skal jeg teste. Det er 1-2mm åpning mellom list og rute ser jeg.

18 timer siden, MartinM skrev:

Det kan også komme vann inn i det som kalles scuttle panel mellom frontrute og panser via andre veier enn pollenfilterene. Det er noen steder som kan samle vann hvis dreneringen er tett. Se link så skjønner du hvor jeg mener.

 

https://rangerovers.pub/topic/522-water-leak-in-footwell?page=3

 

Ellers er gjengangere tett drenering på soltak, frontrute, sveisesøm på taket +++ tema'et er ikke ukjent og godt dekt på internettet..... google..,... RRp38 water leak så får du noen hint om hvor du kan lete.

Mange takk Martin. :) Grunnen til at jeg nå laget en post her, er nettopp fordi jeg har googlet. Jeg har blåst gjennom dreneringene til soltaket og ikke er det vann fra AC heller.
Jeg har gått gjennom sikkert et 20talls saker, men uten å finne "min" løsning. Jeg har ikke vann andre steder, ingen våte a-stolper eller taktrekk. Kun i pollenkanalen og ned på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Håvard Guttormsen skrev:

Sjekk pakningene mellom dør og A stolpe. Det pleier og komme vann inn der. Renner ned og inn bak sparkepanelet der alle koplingene er. Sjekk de samtidig for irr !

Takk for tipset Håvard!
Knusktørt bak sparkepanelet. :) Kontaktene bak der er fjernet tidligere, og alle ledninger er loddet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 12.34, SindreB skrev:

Jeg ville testet med en bred sort tape nederst på frontrute mellom rute og list. Da kan du avdekke om vannet finner veien under list og videre inn i kupé. 

 

Testet med tape og det løste problemet. Så nå har jeg tettet glippen mellom rute og list med silikon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...