Gå til innhold

Speedometer som tidvis streiker


Tanndoktorn

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er nybakt Defender-eier og dermed lykkelig uviten om hvilke problemer jeg har kjøpt meg for fremtiden :-)

Bilen er en flott Puma 90 2007-modell tidligere eiet av annet medlem her på forumet.

 

Problem:

 

Forrige eier og nå jeg opplever tidvis at speedometer slutter å fungere ved kjøring.

Speedometernåla faller til null og bilen mister en del futt (som om den går i en eller annen form for nødmodus?)

Dette har skjedd meg flere ganger med noen dagers mellomrom og senest i dag. Ellers har den fungert fint.

Problemet forsvant midlertidig med en restart av bilen første dag, men kom igjen 2 ganger etter dette. 

I dag og senere dager fungerte også samme triks. Problemet forsvant ikke av seg selv ved å fortsette å kjøre 5-10 minutter. Bilen måtte restartes for å få speedometeret i gang igjen.

 

Noen tips til mulige feil?

En eller annen sensorfeil noe sted, eller vil et speedometer som evt. er defekt gi liknende problemer med dårlig drag i bilen når det slutter å fungere?

Turteller fungerer normalt når speedometeret faller ut.

 

Mvh, Bård

Endret av Tanndoktorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...