Jump to content
LRforum
jorgenht

Ex-millen - Rekrutten

Recommended Posts

6 minutter siden, telindnor skrev:

Blir bra dette. Snart på veien :)

 

Nydelig arbeid og sveise-kunnskapene er på plass ser jeg :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 timer siden, jorgenht skrev:

Noen timer i garasjen idag- bakre tverrbjelke sveiset på. Sivil versjon, til ville protester ovenfor her. blush

 

Må bare bøye til og tette under på ramma nå så. 
 

Har Biltema sveisetråd? Gikk tom for 0.8 og hadde ikke spiss for 1.0. Borret opp en spiss... vet ikke om det var heldig. 17BA5FB8-3360-498C-99DB-79786494F4CB.jpeg8BDF0C02-6E4B-4644-BF95-2E6E87C42E34.jpeg


Ser ikke ut som det gjorde noe nei, er jo bare mating disse spissene driver med uansett. 
 

Bra jobba forresten! Ser det er litt fabrikering for å gjøre ramma tett igjen, men det blir knallbra @jorgenht!

 

Mye som gjenstår? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herlig trådløsning.

BT solgte tråd før ihvertfall.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk, snille ord! Hadde vært gøy om jeg kunne ta den med på kjøretur neste sommer. Orker ikke frister og stress- da går jeg lei. Greiere å ha noe å gå ut til, så slipper jeg være inne med fruen hele kvelden... 

 

Når jeg har sauet innvendig, lukker jeg ramma bak tenkte jeg. Erstatningsdelen var ikke rett på, litt kapping og bøying for å få det til å passe. 
 

Hva som gjenstår? Tja- når ramma er tett så blir det vel litt elektrisk og få start på den. Leste et råd fra @gautes om at bremser bør komme til slutt på et langtidsprosjekt, så da blir det vel sånn. Og litt foringer og ymse før jeg prøver meg på en EU-kontroll. Så litt er det jo :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flott jobb så langt, spennede å følge med på utviklingen.
Hva gjorde du med ledningsnett som går inn i høyere rammebjelke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HåvardW Det klipte jeg av- da det så noe morkent ut. Tenkte å trekke bakover til lys og tilhengerkontakten etterpå. 
Blir ikke å beholde militære funksjoner som ikke trengs. Noe var nok fjernet før jeg overtok også.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutter siden, jorgenht skrev:

@HåvardW Det klipte jeg av- da det så noe morkent ut. Tenkte å trekke bakover til lys og tilhengerkontakten etterpå. 
Blir ikke å beholde militære funksjoner som ikke trengs. Noe var nok fjernet før jeg overtok også.. 

 

Skjønner, det blir bra. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått til en liten runde på Ex milen igjen. 
Tar litt tid, selv om ingen har planer etter arbeid nå om dagen. Masse andre prosjekter. 
Tettet igjen ved baktravers, la på litt maling. BD742E6E-E97D-4741-BF95-DAA3ADED4B70.jpeg
Høyre og venstre. 68FEAF91-951C-4678-B6DF-EB0C28978B57.jpeg
Tenkte jeg skulle montere sammen det jeg har plukket av, mest shims og tanken foran. 
Så blir det en delebestilling, en foring før den kan stå på hjula igjen. 
Kan noen peke meg i riktig retning, evnt link til riktige bremser? Jeg tenkte jeg skulle ta bestillingen fra England, tross kronekursen. 
 

Spylertank? 
3A7B2508-95CC-494E-8F90-6916DEEBE2F0.jpeg

 

/Jørgen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bra jobba!

Jeg byttet alt av bremser bak på min ex mil i fjor. Jeg bestilte fra paddocks. Det er 11" tromler, det er vel det samme på alt av LWB bak. Tromler heter 576973. Foran skal det være samme bremser som 6-syl/V8. Forsvarets delebok sier 576974

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk! Jeg er ikke alltid fornøyd med sveisen, men da sliper  jeg ned til jevnt med begge emner og prøver litt til. 
 

Snilt med delenummer! @Lars Kolberg

 

Noen som vet om det må presse til på foringer i fjærene? Jeg har en gammel/ny fjær liggende og presset ut den for å se om den passer Exmill. Passet jo ikke sånn utrolig bra akkurat. Det er kanskje flere typer..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du trenger ikke presse for å montere foringer i bladfjøra. Flatt skrujern, slå det inn i åpningen og kakk inn foringen. 

Men jeg bytter på rammen også når fjøra likevel er borte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeg var tullerusk ett øyeblikk. De fremre står selfølgelig i fjøra.:)

 

Eldgamle foringer blir fort slarkete når bilen blir brukt. Slakke i foringer gir akslingene mulighet til sideveis vandring som igjen gjør at du må gjete bilen mye.

 

I det minste sjekk dem grundig og vurder bytte.

Edited by lafterolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den ene måtte dessverre bøte med livet når jeg demonterte fjærfestet. Derfor må jeg ha ny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lars Kolberg

 

Her er bilder av innfestning seler. Si ifra om du trenger flere. 
Uklar mellom midt og høyre. 

46998A57-3D63-4F99-82CE-5386F7E26DF6.jpeg
Bak midt og venstre

1F825CA7-E271-443C-B346-D1CA4DA03B4C.jpeg
Bak midt og høyre

13B6985C-905E-42D8-947D-498169049C35.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nettopp. Tredde bare inn på samme som sidebeltene ja. Holdt i Drøbak for 10 års tid siden. Får satse på at det holder fortsatt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...