Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
Tysen

D4 - 2013 HSE Luxury - 7 seter

Recommended Posts

Vurdere å downsize litt, og bytte ut min D4 med en mindre FL2. Behovene har endret seg, og da kan eg jo undersøke om det er andre som kan tenke seg å overta skuta.

Har hatt bilen i 2.5 år, og kjørt den i fra ca. 75.000 til 130.000km. den har fått service og bra med kos i fra meg i denne tiden.

Bilen er lik som vist på bilde, men bilde er lånt i fra google, da eg ikke har bilde her og nå av min.

Det er 19''vinterdekk på like felger som på bilde, som ble kjøpt nye til påsken i år. Det er nye 20''sommerdekk på originale felger som ble kjøpt ny i sommer. 

Har kjøpt nye gummi gulvmatter til bilen fremme og bak + bagasjerom. Originale fine stoffmatter følger også med.

Det følger med original skillevegg til bagaserommet, og originale takbøyler. Hengerfeste ble smurt opp og løsnet når eg kjøpte bilen, men har stått fastmontert på bilen siste året med påskrudd sikringsplate (regner med det fortsatt er løst).

R    Radioen er oppgradert med original DAB+ radiomodul, og grillen er byttet ut med en sort/sølv facelift versjon. Original følger med.

2    Fremre nedre bærearmer (Høyre + Venstre) er byttet ut med forsterket RRS armer og foringer. Ytre og indre styreledd (Høyre + Venstre) er byttet ut med forsterket HD utgaver, i lag med ny nedre rattaksling med universalledd. Det er nye bremseklosser fremme og bak, og bremseband til handbrekk er rengjort, smurt og justert nå år.  Det er tur å bytte registerreim nå i desember/januar, og dette kan i så fall ordnes av meg eller ny kjøper. Det følger også med nytt fremre hjullager, da dette er kjøpt inn til lager i påvente av fremtidige behov.

Det er for mye unødvendig ekstrautstyr på bilen til å ramse opp her, men dette er en HSE Luxury pack, så regner med det meste er med, og alt virker fremdeles.

Send meg en PM om det er noen som kan være interessert. Eg betalte kr 660.000,- for bilen for 2.5 år siden, og er forberedt på å gå på et realt økonomisk myrplask. Men må ikke selge, så ber om realistiske forhåpninger. Kan være aktuelt å ta en FL2 av nyest mulig årgang i innbytte om prisdifferansen blir riktig.

8

898_507499524.jpg

Edited by Tysen

Legger inn bilde i fra bilen slik den ser uvasket ut i dag, og noen bilder i fra sine glansfulle dager når eg kjøpte den. Sommerdekka står på de originale felgene som fulgte med, og vinterdekka vises på dagens bilde. Tenker 455.000,-  må være en rettferdig pris slik den står i dag.

Kan være interessert i å bytte med en Freelander 2 av nyest utgave, eller en Discovery Sport med riktig pris. 

IMG_20191105_084731.jpg32_443962384.jpg32_1887949474.jpg32_1154944158.jpg32_472790700.jpg32_449934646.jpg32_280068633.jpg

32_153629710.jpg