Gå til innhold

d2 deler på d1.


odd henry knutsen

Anbefalte innlegg

heisan helt ny her på forumet.har en d2 td5 2001 mod full av rust..lurer på om jeg kan bruke motor og drivverk på en d1 1998 mod?.begge er diesel og manuell.jeg bor I torsnes I fredrikstad..er det noen I distriktet som har greie på  discoveri.er helt ny på land rover.

Endret av odd henry knutsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på dette pga størrelse på motor..(hestekrefter)er god motor og drivverk I begge.er det kanskje bedre å selge d2 som delebil??den er kjørbar med skilter.men masse!!rust.d1 er en tredørs ,og jeg liker bedre den typen..:rolleyes:d1 er en importert tredørs tidligere varebil.uten takluker heldigvis.

Endret av odd henry knutsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på vilken av bilene jeg skal satse på/bruke tid på...en d2 td5.200mod med takluker som lekker, med masse rust I gulvet,og innerskjermer foran..eller en d1 98 mod tidligere varebil.nesten rustfri.uten takluker..er det noen som har noen gode råd?er ukjent med land rover,men ikke med skruing sveising..holder på med veteranbil som hobby..:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis rammen på D2'en ikke er opprustet er det jo en morsom bil å lage pickup av :D  

 

http://longranger.net/discovery-series-2.html

 

3-dørs discovery er trolig en bil som vil bli en klassiker etterhvert, og da spesielt hvis de ikke er modifisert.

 

3.500.jpg

Endret av Julius Baardsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Julius Baardsen said:
9 minutes ago, Julius Baardsen said:

Hvis rammen på D2'en ikke er opprustet er det jo en morsom bil å lage pickup av :D  

 

http://longranger.net/discovery-series-2.html

 

3-dørs discovery er trolig en bil som vil bli en klassiker etterhvert, og da spesielt hvis de ikke er modifisert.

 

3.500.jpg

Hvis rammen på D2'en ikke er opprustet er det jo en morsom bil å lage pickup av :D  

 

http://longranger.net/discovery-series-2.html

 

3-dørs discovery er trolig en bil som vil bli en klassiker etterhvert, og da spesielt hvis de ikke er modifisert.

 

3.500.jpg

 

 

er det mulig å få godkjent ett sånt bygge da?

d1 er en helt orginal bil.men vet bare ikke vilken jeg bør sette tenna i.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ihvertfall en pickup rundt i norge som er godkjent, + den hvite som er til salgs for tiden.    Enkleste og sikreste er vel å høre med biltilsynet selv for å være 100% sikker før man begynner å kutte :)

 

Jeg planlegger å gjøre dette med 300 tdi'en min når 3-dørs discoveryen min er ferdig godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min andre D1 med 300tdi motor og automat. Drømmer om en manuell kasse i den ny som heter Blueberry i prosjekt tråden. Men det er mye kos å pusse bil. Har ingen formeninger om D2 men ikke bygg om motor og gir, ødelegger litt og hvis Gaute har sakt sitt så er nok det noe man bør lytte til. 
 

er D1 i orden så la den forbli det er min anbefaling. Har sett noen klipp på youtube om folk som installerer en boostpin. Tanken har slått meg, men er usikker på om det er så lurt uten en komplett oppgradering med ny intercooler m.m 

 

men lag en prosjekt tråd og les andres så får man ofte hjelp og veiledning

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge om fra 300tdi til td5 er ikke umulig, men det krever litt kløkt og mye arbeidslyst :)

300tdi er en mekanisk motor med minimalt med elektronikk, mens td5 har en god del av sorten som samtidig et integrert med bilens elektronikk..

Men man kan jo flytte over deler av ledningsnettet, og programmere bort en del funksjoner slik at alt virker som det skal. Håvard Guttormsen vet hva som kreves, da han har drevet med slik ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir prosjekt tråd på deg og god arbeidslyst. Mange her driver og har drevet med restaurering. 
artige prosjekter hvis for min del man jobber litt og litt og ikke gaper over for mye på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

 

nå har jeg dratt på meg en disco 2 1999mod med automat og td5 motor.den har ett mye bedre karosseri en min disco 2 2001 mod td5.motor I den med automat er gåen.så jeg lurer på om jeg skal sette over motor og gir fra min manuelle.og pusse opp 1999mod I stedet.er det en god ide?den er uten takluker og er en varebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...