Gå til innhold

D2 kompressor vedlikehold før bytte


ando

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt brukt kompressor for luftbelgene - som skal byttes med min gamle slitne.

Siden kompressoren har ligget på hyllen en stund....hva er anbefalt før jeg setter den på plass:

Helle 10 ml 2-takts olje inn i slangen inn mot stempelet? Tørrpusse alle ventil inn- og utganger? Noe annet?

 

Endret av ando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ando

Jeg tror ikke du skal ha noe væske/smørjning i systemet. 

Jeg kjøpte et overhalings kit til min og overhalte den i sommer. Hvis jeg husker korrekt er dette en «tørr kompressor» . Slitasjen som oppstår på denne er stempelringen som er i plast. Noe som reduserer ytelsen slik at den må jobbe lenger for å lage luft trykk. 
 

I kittet følger det med stempelring, nye skruer samt en pakning mener jeg. 
 

dersom du har den løs allerede er overhalingen unnagjort på 5 min. 

Med andre ord så anbefaller jeg et slikt kit, rimelig og enkelt å installere. 
Min ring var merkbart slitt (230000km). 

 

Endret av sekhabbaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, inntaksfilteret vasket jeg i såpevann + sprayet med WD40 på toppen - etter at jeg satte det tilbake (da fester støvet seg bedre på filteret...).

Jeg helte også 25 ml ATF olje oppi koppen som inntaksfilteret sitter i - etter anbefalinger på Forumet.....

- og etter det har faktisk luftbelgene blitt pumpet opp......(jeg tror ikke det er fullt trykk - og har ikke prøvd offroad høyde ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...