Gå til innhold

Strømproblemer


RAVB

Anbefalte innlegg

Fjernlys og sikring som ryker
 

For en stund siden mistet jeg plutselig fjernlysene på min 04 Defender. Lysene virker når jeg trekker hendelen mot meg, men går naturligvis ikke i låseposisjon. Det rare er at når lysbryter er på for dashbord så er nærlysene også borte. Har sjekker alt av sikringer og fant kun en gåen F14 10 A som skal være ryggelys i følge manual. Denne ryker med en gang tenningen settes i. Tvilsomt at disse feilene henger sammen tror jeg. 
 

tips til hvordan jeg går frem for å feilsøke? Har svært liten erfaring på strøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil finne det er skrevet mye om lysbryterne her.

Bytt liten lysbryter og blinklyshendel.Monter Biltemas lysforsterkersett og problemet er løst nesten til evig tid.

Kittet heter forøvrig  Kabelsett for lyskaster. Delenummer 42602

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nærlysene som de skal?

 

Hvis svaret er nei er det skrevet en drøss om dette her på forumet og Gaute svar er en god løsning. Problemet er at lysstrømmen ikke er relestyrt og at all strøm går gjennom bryterne som har en tendens til at plasten blir varm, myk og at kontakter ikke lenger virker.  Er svaret ja, er det så vidt jeg kan se fjernlyshendelen som er problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...