Gå til innhold

Vinterdekk D3 265/50-20


Bølla

Anbefalte innlegg

Min kom med den dimensjonen originalt (265/50-20) og satte på vinterdekk i samme dimensjon. Vinterdekkene ser visuelt litt bredere ut enn sommerdekkene gjorde men det er nok mest pga at det var annen produsent. 

 

Visuelt ser det fint ut men min erfaring er at smalere vinterdekk nok gir bedre kjøreegenskaper... men har du 20" felger så er det ikke sikkert du kan sette på noe særlig smalere (husker ikke bredden men det er disse felgene: Am8h22-1007-ba)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det med smalere vinterdekk hadde 18 før og Nokian Hakka dem var på en måte behagelig. Har nå kjørt ca 15 mil med dekkene siden i går, må innrømme at jeg liker dem, veldig lite støy som Nokian er kjent for men merker jo de harde dumpene bedre. Gjenstår å se hvordan de oppfører seg på snø. Felgene du refererer til er skikkelig kule.

20191014_161013_resized.jpg20191014_160902_resized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 12.32, Bølla skrev:

Avstand til øvre bærekule bra nok avstand?20191013_123005.jpg820191013_123012.jpg

 

Til kjøring med lite trykk i dekket kan det der være noe lite klaring.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dette bilde ble tatt hadde dekkene ca 28 bar og det syntes jeg ble litt mye. Senket trykket ned til 25 bar. Bilen ble helt ny og må bare si at med den høyden på dekkenene  er  det beste jeg noen gang har kjørt med på mine land rovere jeg har hatt. Bilen er mye mykere ingen vibrasjoner. Hva mere kan en forlange.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...