Gå til innhold

Problemer med å få ut nøkkel når den står i park. Discovery 3


Anbefalte innlegg

Har den siste tiden slitt med at når jeg setter bilen i park vil ikke nøkkelen komme ut av tenningslåsen. Får heller ikke flyttet på girspaken og bilen vil da heller ikke starte. Har fungert med å rugge bilen frem og tilbake og da kan man ta ut nøkkelen noen ganger. Andre ganger har jeg måtte koble til nanocom og slette alt av feilkoder som ligger inne og da får jeg tatt ut nøkkelen. Blir ikke klok på dette. Kan også stå på tomgang i park og når jeg skal sette bilen i gir får jeg ikke til å bevege girspaken... 

 

Håper på noen tips her da jeg er på ferie og håper dette kan være en quick fix:huh::huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hørtes kjent ut;

 

men om du ikke får rukket på girvelgeren er jeg litt mer skeptisk til: A; bremselysbryter, B; solnoid som frigir girvelgeren når bremsepedalen er aktivert. Hører du det klassiske "klikket" fra girvelger området når du presser på bremsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg har hørt noen klikkelyd når jeg trykker på bremsen tidligere heller, men har vel heller aldri tenkt noe over det. Må sjekke det ut i morgen tidlig. Om det er koblingen som må smøres opp ser det rart at når jeg sletter feilkoder så får jeg ut nøkkelen.... Hva er solnoid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solnoid er en elektromagnetisk enhet som beveger på en aksling (trekker) når den strømsettes. Du skal høre et lite klikk fra girvelger området når du trykker på bremsen, da nevnte solnoid da skal frislippe låsemekanismen som hindrer deg i og flytte på girvelger uten og aktivere bremsen. Om du ikke hører nevnte klikk, ville jeg startet med og feilsøke rundt hvorfor denne ikke slår inn slik den skal ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...